Преходните сезони ни излагат по-често на настинки, грип и други неразположения. Здравословното хранене, редовните спортни активности и прием на някои антиоксиданти, могат да ни помогнат да повишим защитните сили на организма и да боледуваме по-рядко, както и да се възстановим по-бързо. Кои есенни антиоксиданти е добре да направите част от вашия здравословен план, вижте в следващите редове.

Андрографис

Андрографис е невероятна билка, използвана още от векове в Индия и други райони на Азия за облекчаване на леки неразположения свързани с горните дихателни състояния, като възпалено гърло, за отхрачване и против повишена температура. Според проучванията, андрография спомага за стимулиране на имунната система чрез стимулиране на антителата и белите кръвни клетки на организма. Може да се приема както за профилактика, така и по време на лека настинка.

Пробиотици и пребиотици

Добрите бактерии, които живеят и в телата ни, могат да осигурят много ползи за здравето, включително защита срещу инфекции. Знаете ли, че състоянието на червата е пряко свързано с нашия имунитет? Ето защо е важно да се грижим за тяхното здраве и да поддържаме добър баланс на пробиотици и пребиотици.

Важно е да започнем от начина си на хранене и да се уверим, че консумираме достатъчно полезни храни богати на фибри, както и ферментирали храни. При прием на медикаменти, както и при смяна на сезоните, храносмилателната ни система повишава своята чувствителност.

Цинк

Цинкът е микроелемент, който е от съществено значение за имунитета ни, особено по време на настинки. Също така, той играе жизненоважна роля в протеиновия синтез и функционирането на повече от 300 ензима в организма.

Куркума

Куркумата е добре известна подправка, съдържаща активно съединение наречено куркумин, което осигурява мощни антиоксидантни и противовъзпалителни ползи на организма. Когато страдаме от кашлица, запушен нос, тези неразположения са отговорът на нашата имунна система към инфекцията. Куркумата се използва в продължение на векове в Индия за облекчаване на редица неразположения.

Ето защо може да добавяте от тази подправка не само във вашите ястия, но и да си направите златно мляко. Повече за неговите ползи може да прочетете тук.

Още по темата

Витамин D

Витамин D е известен още като слънчевия витамин, благодарение на способността на организма да го произвежда в отговор на излагането ни на слънце. През есенно-зимния период по-рядко се излагаме на пряка слънчева светлина и ако не приемаме достатъчно храни богати на витамин D, може да се изложим на неговия дефицит. Витаминът е от съществено значение за силния имунитет, здравето на костите, зъбите.

Ехинацея

Чудесна билка, която може да приемате под формата на чай или хранителна добавка. Тя има способността да повишава защитните сили на организма, като при наличие на настинка ускорява възстановяването. Включете я в списъка ви с есенните антиоксиданти за добро здраве.