По време на бременност калорийният прием се увеличава в сравнение с периода преди зачеване. Бременната трябва да получава около 300-350 допълнителни калории на ден. Тя се нуждае от меню, което да ѝ осигурява разнообразно хранене, да ѝ доставя всички важни хранителни вещества, за да поддържа нормално тегло и енергийни нива.

Закуската, обядът и вечерята са задължителни, но какво може да хапвате между храненията, ако почувствате силен глад?

Вижте няколко здравословни идеи за леки закуски между храненията.

Ябълки/банани, фъстъчено масло и сухари

За бременни жени най-добрите закуски между храненията са тези, които обединяват поне две групи храни. Приемайки протеини, фибри и здравословни мазнини, ще останете сити и енергични. Нарежете си 1/2 ябълка и я намажете с фъстъчено масло.

Може да замените ябълката като си намажете с масло един пълнозърнест сухар. За предпочитане е да ползвате фъстъчено масло, което да е био, без добавени овкусители. По желание може да го редувате с орехов, бадемов или сусамов тахан.

Кисело мляко с ядки и плодове

Бременната трябва да консумира всекидневно млечни продукти с ниско съдържание на мазнини, така че да се намали рискът от дефицит на калций. Обичате ли натурално кисело мляко? То е чудесно за закуска. Добавете към чаша от него 1-2 супени лъжици сурови смлени ядки, които ще ви осигурят протеини и фибри. По желание може да добавите и нарязани плодове или стафиди. Те ще ви помогнат да имате редовен стомах и да намалите риска от запек.

Сирене, ядки и плод

Когато се нуждаете от лека закуска, пригответе си богата на протеини комбинация от сурови ядки и твърдо сирене, като чедър, гауда. Ядките съдържат фибри, а сиренето ви осигурява калций. Към сирене добре се съчетават орехи. По желание може да добавите към тях и 1-2 резена круша, няколко зърна грозде.

Шоколад и плодове

Хапва ви се нещо сладичко? Добрата новина е, че по време на бременност тъмният шоколад е разрешен, тъй като консумацията му може да намали риска от прееклампсия. Хубаво е черният шоколад да е с поне 70% съдържание на какао.

Още по темата

Натуралното какао е богато и на магнезий, който пък намалява риска от появата на мускулни крампи. Може да хапвате лакомството така (не повече от 2-3 блокчета) или да го комбинирате с парче плод, да го разтопите и да потопите няколко парчета банан, ягоди.

Малък сандвич с риба тон

В менюто на бременната трябва да има 2-3 пъти седмично и риба. Така например, рибата тон е богата на протеини и е добър източник на омега-3 мастни киселини, които помагат за развитието на мозъка на вашето бебе. С нея може да си направите малък здравословен сандвич. Препечете филийка пълнозърнест хляб, намажете я с авокадо и добавете риба тон от консерва. Вкусно, здравословно и засищащо.