Ако обичате да пиете кафе и вино, значи сте като повечето жени по света. Наред с тези любими напитки има и много храни, които ядем всеки ден и които увреждат здравето на устната кухина. Съществуват още редица фактори, които могат да повлияят негативно на зъбите и венците, което да доведе до заболявания, възпаления, кариеси, загуба на зъби.

За да противодействате на вредните влияния, наблегнете на тези 3 суперхрани, които имат възхитителен ефект върху венците и зъбите.

5 неочаквани дейности, които развалят зъбите

За здрави венци яжте червени чушки

Когато се грижим за зъбите си често отправяме вниманието си към тях и забравяме венците. А здрави венци означава и здрави зъби. Ако венецът страда от възпаления или хронични заболявания, с течение на времето започваме да губим зъбите си.

Червените чушки се грижат това да не се случи. Те са чудесен източник на големи количества витамин С, който стимулира синтеза на колаген. Колагенът е структурен компонент не само в кожата, ставите и сухожилията, но и във венеца. Ако наличието на този протеин е достатъчно, венецът няма да се отдръпва от основата на зъба, позволявайки навлизането на болестотворни бактерии.

В допълнение червената чушка се грижи и за дъха ви.

Премахнете плаката с целина

Още по темата

Суровата целина е много полезна за зъбите. Този зеленчук има абразивна структура, която при отхапване действа остъргващо, премахвайки натрупалия се зъбен камък. Консумацията ѝ стимулира секрецията на слюнка, което допълнително прочиства междузъбното пространство от хранителни частици и остатъци.

Храни с подобно действие са моркови, ябълки, краставици, репички.

За здрав зъбен емайл яжте сирене чедър

Сиренето чедър е не просто вкусно, то е страхотно за зъбния емайл. Прекрасен източник на калций, фосфор и протеина казеин, който помага за заздравяването и втвърдяването на емайла на зъбите, като същевременно неутрализира киселините от храните и напитките, които атакуват зъбите ви.

Основни грешки при миенето на зъбите

Здрав зъбен емайл означава по-малък риск от кариес и произтичащи от него усложнения.

Храни с подобно влияние са бадемите, киселото и прясното мляко, тофу.