Вероятно няма жена, която да не иска коремчето ѝ да е стегнато и добре оформено. То може да се постигне с правилно хранене, но и с редовни упражнения за стягане и оформяне на коремните мускули. Има много и различни възможности, от които можете да се възползвате и у дома. Днес ще ви покажем три ефективни упражнения, които работят за страничната част на корема. С тяхна помощ ще премахнете неприятните гънки.

Усукване

Чудесно упражнение, което работи за целия корем и разбира се за страничната му част. За да го изпълните, седнете на постелка за гимнастика със свити колене и повдигнете леко краката си. Ръцете поставете пред гърдите. Тялото трябва да е в позиция под ъгъл от 45 градуса. Изправете гърба. Започнете да извъртате торса си на едната страна бавно. След това се върнете в центъра и се завъртете на другата.

Как трябва да се храни една жена на 30, 40, 50, 60-годишна възраст?

Опитайте се да балансирате и да не пускате краката на пода. Те трябва да останат отделени от него и с леко свити колена. Ако сте начинаещи, направете 10 повторения за всяка страна. Когато свикнете да изпълнявате упражнението може да увеличите бройката. Този вид усукване може да се изпълнява и с тежест, която сте взели в ръцете си.

Страничен планк

За да изпълните планка, отново ще ви трябва постелка за гимнастика. Започнете от дясната или лява страна, поставяйки ръката си на пода перпендикулярно на тялото. Краката трябва да са изпънати в права линия.

Херкулесова диета – сваля до 5 кг за 7 дни

Стъпалата може да ви осигурят повече стабилност. Повдигнете тялото си от постелката и се опитайте да се задържите в тази позиция за 15-20 секунди. След това направете планка и за другата страна. Опитайте се да направите няколко повторения за всяка.

Въздушно колело

За да изпълните упражнението легнете по гръб. Свийте краката в колената, ръцете поставете свити зад главата. Повдигнете краката до ъгъл от 90 градуса. Леко повдигнете и главата. Започнете бавно да свивате и разгъвате краката си, сякаш карате колело. Опитайте се да балансирате и да не ги поставяте на пода. Най-важното при изпълняването на въздушното колело е, че лакътят трябва да се завърти към противоположния свит крак.

Още по темата

Например – ляв лакът се завърта към дясно свито коляно, след това десен лакът към ляво коляно. Тук използваме коремните си мускули, за да завъртаме торса си. В началото комбинацията от коляно и лакът може да ви е трудна. Затова започнете с въздушното колело и леко повдигане на торса. След това включете и комбинацията с лактите, като започнете с 10 повторения за всяка страна.

Снимки: iStock