Въпреки че непрекъснато чуваме колко важно е да се пие повече вода през лятото, не всеки го прави. Признаците на леката дехидратация не са особено агресивни и човек рядко им обръща внимание. Тя обаче не е безобидна, най-вече през лятото. Дехидратацията, даже в леките ѝ форми, може да причини здравословни проблеми, с които да се борите впоследствие.

Средно човек трябва да изпива по 2 литра вода на ден. Тялото е съставено от приблизително 55-60% вода, което е съществена индикация, че постоянно изгубените течности трябва да бъдат допълвани.

3 мита за дехидратацията през лятото>>>

Тялото е като превозно средство – то започва да изпраща тревожни сигнали, че течността в охладителната му система, а и не само, е на привършване. Трябва да се научим да ги разпознаваме, за да знаем кога незабавно трябва да изпием поне една чаша вода.

Суха кожа, която не се влияе от хидратиращ крем

Когато кожата ви е суха, напукана и раздразнена, се опитвате да я възстановите с помощта на дълбоко овлажняващи кремове и лосиони. Ако обаче те не помагат и щом измиете лицето с вода кожата отново става суха и опъната, това може да е един от признаците на лека форма на дехидратация. Опитайте да пиете повече течности в комбинация с външното хидратиране на кожата. Ако стратегията даде резултат, значи организмът ви е страдал от недостатъчно течности.

Суха, лепкава уста и усещане за жажда

Може да звучи очевидно, но за много хора наистина не е и те неглижират усещането за жажда, смятайки го за нещо нормално. Когато обаче то се появи, значи тялото вече страда от недостиг на течности. Напуканата и лепкава уста също е тревожен сигнал, на който моментално да обърнете внимание.

Главоболие

Болки в областта на главата могат да се появят по много причини. Една от тях е дехидратацията. Ако не пиете достатъчно количество вода всеки ден, има вероятност главоболията ви да са по-чести и да се влияят по-трудно от болкоуспокояващи медикаменти.

Уморени сте през цялото време

Още по темата

Преди всичко се замислете дали спазвате рутина за сън и дали си лягате навреме всяка вечер. Здравият сън по 8 часа на нощ е много важен за редица процеси в организма. Недоспиването може да е част от причините за поява на умора през деня. Друга възможна причина е недостатъчното пиене на вода. Дехидратацията през лятото се случва неусетно и може да ви накара да се чувствате без никаква енергия, уморени и сънливи, дори да сте спали през нощта.

Симптоми на електролитен дисбаланс – защо е опасен>>>

Повишаване на теглото

Според изследвания, публикувани в Endocrine Society, пиенето на повече от 500 мл вода на ден стимулира метаболизма с до 30%. Тоест, колкото повече течности пием, толкова по-бърз метаболизъм имаме. Клетките се затрудняват да извършват всички сложни биохимични реакции в отсъствието на достатъчно течности. Затова пийте вода колкото е необходимо, особено през лятото.

Още признаци, че не пиете достатъчно вода:

  • Запек
  • Чести инфекции на пикочните пътища
  • Раздразнителност и лошо настроение
  • Мускулни крампи

Какво ни дехидратира, освен жегата?>>>