Детокс на организма, по-добро здраве на костите, контрол на нивата на кръвната захар, баланс на хормоните... Все важни неща за здравето, които можем да постигнем, консумирайки всеки ден краставици. Зеленчуците имат редица предимства, от които е добре да се възползваме. Какво се променя в тялото ни, когато ги направим част от всекидневното си меню?

Намалява се рискът от неврологични заболявания

Краставиците съдържат физетин, който има доказани ползи за здравето на мозъка. Вкусните зеленчуци съдържат и фосфор. Много важен минерал, чиито дефицит се свързва с повишен риск от когнитивни заболявания.

По-бързо отслабване

Полезните зеленчуци съдържат голямо количество вода, а консумацията им ни осигурява ситост. Това ни позволява да контролираме апетита си и да не преяждаме. Ако се опитвате да отслабнете, не пропускайте да добавите краставици към менюто си.

Салата с краставици и авокадо

Подобрява се храносмилането

За да имаме добро храносмилане, нашата храносмилателна система се нуждае от достатъчно количество фибри и вода. Всекидневната консумация на вкусни краставици ни осигурява точно това. В допълнение, те ни снабдяват и с витамини, които подпомагат храносмилането.

За добра хидратация на тялото

Вероятно знаете, че около 95% от краставицата е вода. Ежедневната им консумация подобрява общото ниво на хидратация в тялото, което има редица ползи за здравето ни. Ако не обичате да пиете вода, добавете краставици към менюто си, но и към водата. Това ще ѝ придаде свеж вкус.

Хранителни елементи при депресия и тревожност

Кожата става по-мека и сияйна

Тъй като всекидневната консумация на зеленчуци ни поддържа добре хидратирани, това се отразява положително и на състоянието на кожата ни. Краставиците съдържат витамини от групата B като ниацин и рибофлавин, витамин С, цинк, които са ключови за здравето и красотата на кожата, забавяйки нейното стареене. В допълнение, те ни осигуряват и кафеена киселина, която се бори с дразненията и възпаленията на кожата.

5 хранителни комбинации, които се борят мощно с възпаленията

По-силна и здрава коса

Едни от най-полезните витамини за косата са тези от група В, като биотин, рибофлавин, ниацин, B5, B6, както и витамин С. Те укрепват косъма и предотвратяват преждевременния косопад и посивяването.

Още по темата

За здраво сърце

Всекидневната консумация на краставици ни осигурява калий, магнезий и витамин К. Тези важни хранителни вещества са необходими за правилното функциониране на сърдечносъдовата система. Витамин К действа като жизненоважен фактор за коагулацията на кръвта и регулирането на нивата на калций в кръвта. Дефицитът на магнезий и калий се свързва с повишен риск от високо кръвно налягане. Според някои изследвания, редовната консумация на краставици може да намали нивата на лошия холестерол.

Снимка: Pexels