„Нека храната ви бъде лекарство и лекарството – храна!“ – Хипократ

Мъдра мисъл, която ни напомня, че е изключително важно да обърнем внимание на храните, които консумираме, особено в сезона на настинките и грипа. Докато има такива, които могат да влошат нашето състояние, някои храни могат да ни помогнат да се възстановим по-бързо. Вижте какво освен билковите чайове, сините боровинки и пилешката супа е добре да включите в менюто си.

Джинджифил

Ароматен, леко пикантен, него може да го консумирате във фрешове, супи, ястия, под формата на чай, да го комбинирате с мед и канела. Джинджифилът е известен и със способността си да помага за облекчаване на симптомите на настинка. Той намалява гаденето, коремните болки, подобрява кръвообращението, има антимикробни свойства и засилва имунитета.

По-мазни риби

Скумрия, пъстърва, сьомга, са чудесни за хапване, когато сте настинали (и не само). Те ще ви осигурят важни протеини, хранителни вещества. Според проучване, менюто, което е богато на риба, засилва активността на бели кръвни клетки, наречени В-клетки, важна част от реакцията на имунната система на организма. Попитайте вашия лекар и за добавки с рибено масло.