Няма жена, която да не иска да забави процесите на стареене на кожата си. Храната и напитките, които консумираме всекидневно, могат да ни помогнат да забавим появата на бръчки. Вижте на кои да наблегнете, според възрастовата граница.

През 20-те и 30-те си години, жената трябва да се съсредоточи върху защитата на кожата срещу вредите, които ѝ нанасят свободните радикали, в резултат на слънчева светлина, замърсяване или силен стрес.Обикновено, първите признаци на стареене се появяват около 30-годишна възраст.

Кои анти стареещи храни са подходящи за вас?

Хапвайте плодове и зеленчуци с високо съдържание на витамин С

Витамин С е от съществено значение за синтеза на колаген, който прави кожата здрава, еластична и млада. Добавете към менюто си цитрусови плодове, броколи, боровинки, домати, червени чушки, киви. Така например, доматите съдържат и ликопен, който също е мощен антиоксидант, който може да предпази кожата от слънчево изгаряне и увреждане на свободните радикали в резултат на излагане на ултравиолетовите лъчи.

5 храни, които защитават мозъка от стрес

Листни зелени зеленчуци

Като къдраво зеле и спанак, които съдържат витамини А, Е, подпомагащи кожните клетки.

По-мазни риби

Сьомга, скумрия, пъстърва, са с високо съдържание на омега-3 мастни киселини, които поддържат кожата еластична и подхранена. Рибата е богата и на протеини, както и витамин Е, цинк, които също допринасят за здравето и красотата на кожата ни.

Повече храни със съдържание на желязо

Желязото е един от най-важните минерали. Ниските му нива могат да окажат влияние върху състоянието на косата. Кожата също може да загуби своя блясък, ако страдаме от дефицит на желязо. Добавете към менюто си повече червено месо, морски дарове, сусамов тахан, черен боб, леща, спанак и тиквени семки.