Таханът е паста, която се получава чрез смилането на сусамовите зърна. Има два вида тахан. Първият се приготвя от целите зърна и има по-тъмен цвят и силно изразен вкус, а другият вид се получава от обелен сусам.

Таханът е изключително гъвкав продукт и позволява да бъде добавян към сладкиши и ястия. Споделяме няколко добри причини да го направите част от вашето здравословно хранене, особено през преходните сезони, когато организмът отслабва. За да бъде още по-полезен и приятен на вкус, може да го комбинирате с мед.

Ето някои от ползите за здравето от консумацията на тахан:

Таханът е богат на минерали като фосфор, магнезий, калций, калий и желязо.

Добър източник е и на метионин, който помага за детоксикацията на черния дроб.

С високо съдържание е на витамини Е и витамини B1, B2, B3, B5 и B15.

Помага за здравословния растеж на клетките.

Подобрява метаболизма.

Намалява риска от появата на някои видове рак.

Още по темата

Предотвратява появата на анемия.

Консумацията на тахан прави кожата здрава, но се грижи и за мускулния тонус.

Таханът е един от най-добрите източници на протеини (20%).

Лесносмилаема храна е.

Подходящ е за диетични хранителни режими.

Таханът е с високо съдържание на ненаситени мазнини, които още са наричани „добри мазнини“.

Снимка: istock