Витамините от група В са много важни за здравето. Те отговарят за редица жизненоважни функции в организма, от които зависят органите и системите. Витамините от група В са В1 (тиамин), В2 (рибофлавин), В3 (ниацин), В5 (пантотенова киселина), В6 (пиридоксин), В7 (биотин), В9 (фолат) и В12 (кобаламин).

Всеки от тези витамини има своите уникални и различни функции в организма. Те помагат на тялото да произвежда енергия, да синтезира важни молекули в клетките, да регулира работата на нервната система, мускулите и психичните процеси, да допринася за функциите на имунната система, кожата и още много други.

Освен В12, тялото не може да съхранява задълго тези витамини. Не може и да ги синтезира от само себе си. Необходимо е те да се набавят чрез храната.

Някои храни са особено богати на витамини от група В.

Кои са тези храни можете да видите тук.

* * *

Още по темата:

5 симптома на дефицит на витамин B12
10 храни, богати на ценния витамин B12
3 витамина, които помагат да отслабнем