Витамин B12 е сред най-важните елементи за организма, но тялото не го произвежда, затова е необходимо да си го набавим от храна или чрез добавка. Особено важен е за вегетарианците, бременни и кърмещи жени, както и хора, изложени на риск от дефицит на ценния витамин.

Защо е ценен витамин B12?

Той е необходим за множество функции в човешкото тяло: грижи се за здравето на нервите, производството на червени кръвни телца, усвояването на желязото, процесите в мозъка. Основната му задача е да контролира синтеза на хемоглобин, отговорен за транспорта на кислород.

Витамин B12 се абсорбира от стомаха с помощта на протеини. В тялото се съхранява количество B12 в черния дроб, затова, ако поемете по-голямо количество от необходимото, тялото ще го запази.

Този витамин работи най-добре в комбинация с витамин В9. Така се абсорбира най-качествено от организма.  

Витамин B12 се открива основно в продукти от животински произход, най-вече месо и млечни продукти. За щастие на вегетарианците и веганите, витаминът може да се набави чрез обогатени храни, в които той е добавен. Вижте чрез кои други продукти може да си го набавите.

Яйца

Предложение за вкусна рецепта с яйца: Яйца в облак пармезан


Мляко и млечни продукти

Предложение за вкусна рецепта с млечен продукт: Млечна супа с броколи и сирене


Сьомга

Предложение за вкусна рецепта със сьомга: Любимата рецепта със сьомга и чери домати на Паолина Петракиева


Пъстърва

Предложение за вкусна рецепта: Пъстърва във фолио


Хранителна мая

Вкусна рецепта: Домашни хлебчета с чесново-билково масло


Риба тон

Вкусна рецепта: Испанска паста с риба тон


Зърнени храни

Вкусна рецепта: Макси палачинка с овесени ядки и плодове от Биляна Йотовска


Говеждо

Вкусна рецепта: Овчарски пай


Сардини

Вкусна рецепта - Предястие с яйца и сардини


Черен дроб

Вкусна рецепта: Дробчета на тиган с кисели краставички