Няма универсален трик за отслабване. Всеки трябва да следи внимателно сигналите, които тялото му изпраща и да нагажда хранителните си навици спрямо тях. В противен случай организмът намира начини да натрупа запаси от мазнини въпреки драстичните моментни диети и ограничения, които му налагаме.

Нутриционист: Стресът убива имунната система

Нутриционистите умеят най-добре да се вслушват в тялото си и познават добре триковете, с които да излъжат организма така, че да го накарат да изгаря повече мазнини. Ето някои от техните трикове, които можем да използваме за успешно отслабване.

Спрете с диетите

Ключът в подобряване на теглото не е в спазването на стриктни ограничения, а в съсредоточаването на повече грижи за тялото, повече движение и повече плодове и зеленчуци в менюто. Толкова е просто, колкото и звучи. Най-добрият начин да отслабнете е да спазвате трайни здравословни хранителни навици вместо да се доверявате на модерни хранителни режими или стриктни диети, изключващи дадени храни. Рестрикциите за даден период от време само карат тялото да изпада в режим на готовност и когато започнете да се храните с храните, които сте изключвали, килограмите се връщат.

Съвети за отслабване от нутриционистите

Елиминирането на една храна или отбягването на дадена съставка не помага

Хората се стараят да отслабнат, като изключват хляба, сладкото, въглехидратите и това се превръща в мания. Това е погрешна стратегия в дългосрочен план. Вместо това е важно да се съсредоточим в преброяването на калориите и техния вид. Само тогава ще сме напълно наясно какъв е дневният ни прием и какъв е разходът на калории и енергия. Когато сме в преразход, отслабването е налице, защото се изгарят повече калории. Толкова е просто и нутриционистите го имат предвид.

Още по темата

Погрижете се за здравето си

Нутриционистите не правят грешката да се фокусират в числото, което искат да видят на дисплея на кантара. Те се съсредоточават върху цялостното здравословно състояние на организма, а отслабването и постигането на мечтаните килограми е само следствие от усилията. Това помага за повишаване на самочувствието и усещането за себе си. Ако полагате достатъчно грижи за тялото си, ако се движите пълноценно и поддържате мускулатурата си във форма, това ще ви се отрази много по-добре, дори видимо върху фигурата ви, отколкото ако само следите за дадено число.

5 метода за отслабване, които не действат

Големината на порциите има значение

Всеки нутриционист знае, че изключването на протеин, въглехидрат или мазнина от менюто може да окаже вредно влияние на организма, обмяната на веществата и нормалното клетъчно делене. По-правилната стратегия е да се контролира големината на порциите наред с пресмятането на калориите, вместо да се изключват цели групи хранителни вещества или храни.

Съвети за отслабване, които нямат общо с диета и упражнения