Менюто ни се променя през всеки сезон. Зимните студени месеци повишават апетита ни, склонни сме да сваляме по-трудно килограми, да се чувстваме мудни, без енергия, в някои случаи дори да повишим телесното си тегло.

Нуждаем се от балансирано меню, което да ни помогне да задържим добрата форма, да свалим излишни мастни натрупвания, да имаме силен имунитет и енергия. В това меню няма как да пропуснем да включим полезни протеини. Такива са пилешко и пуешко месо, телешко, скир, сирене котидж, кисело мляко.

Пътеводител на храните – от какво се нуждае всеки орган в тялото ни

Вижте кои други храни, богати на протеини, ще ви помогнат да се чувствате и да изглеждате здрави.

Хапвайте риба

По-мазните риби като сьомга, пъстърва, риба тон и треска, са чудесен източник на протеини и омега-3 мастни киселини. Омега-3 мастните киселини спомагат за възстановяване на тъканите, благоприятстват метаболизма, здравето на сърцето, помагат при високо кръвно налягане, важни са за храносмилането и други. Рибата е по-лесносмилаем източник на протеин, който ще ви осигури не само ситост, но и енергия, помагайки ви да запазите добрата си фигура.

3 грешки с протеините, които пречат на диетата ви

Не забравяйте яйцата

Едни от най-полезните източници на протеини са яйцата. Те също могат да ви помогнат да поддържате в баланс телесното си тегло, да сте сити и енергични. Хубавото е, че тях може да консумирате по много и различни начини, което разнообразява и менюто ви. Яйцата са не само богати на протеини, но също така ни осигуряват витамин В12, цинк, желязо, селен и витамин А.

Ако здравословното ви състояние не ви задължава, не изхвърляйте жълтъците. Две-три яйца на ден са здравословен прием, който няма да окаже негативни влияние върху вашите нива на холестерол.

5 плода, полезни за женското здраве

Киноа

Въпреки че киноата съдържа повече въглехидрати отколкото протеини, може да я включите в диетата си, заменяйки в някои дни ориза, който има повече калории и въглехидрати в сравнение с нея. Киноата ще ви осигури антиоксиданти, фибри, калий, желязо, магнезий, калций. Сварената киноа е чудесна за приготвянето на салати, гарнитури, смутита, дори диетични десерти.

Повече здраве с ядки и семена

Още един вид протеини, които да не пропускате във вашето зимно меню за повече здраве и красота са семената и ядките. Смляно ленено семе, семена от чиа, маково семе, сусамово семе (може и под формата на тахан) са чудесно допълнение към смутита, овесена каша или кисело мляко със свежи плодове.

Още по темата

Шепа сурови или печени ядки без сол и овкусители като лешници, кашу, орехи, бадеми, ще ви осигурят важни мастни киселини, витамин Е, селен, магнезий. Отлични източници на протеини могат да бъдат малката закуска между храненията ви, с които да замените не толкова здравословните тестени изделия и сладкиши. Те ще ви заситят, ще ви осигурят енергия и важни хранителни елементи за кожата, косата, костите. Може да опитате и с ядкови тахани, към които няма добавени сол и захари.

Полезни храни за закуска и за добро храносмилане

Леща

Лещата също е един от най-полезните растителни източници на протеини, които обикновено консумираме през зимата. В зависимост от това как я приготвяте, лещата може да бъде част от вашата здравословна диета, тъй като е хранителна, но същевременно може да помогне за изгарянето на излишните мазнини. Тя е богата и на желязо, калий, цинк, ниацин и фолиева киселина, фибри.

Снимка: Pixabay