Не е тайна, че кокосът е много здравословен. Той е богат на полезни мазнини, антиоксиданти, източник е на витамин С, електролити, важни за работата на нервната система и сърцето. Кокосовата вода е чудесно средство да се борите с възпалението и да си доставите енергия.

4 рецепти с кокосово масло

Кои са здравословните причини да ядете кокос по-често?

Кокосът се бори с възпалението

Благодарение на антиоксидантите и полифенолите в състава си, кокосът има свойството да потиска възпаленията в организма и да се бори със свободните радикали. Всички тези противовъзпалителни ползи са важни както за организма отвътре, така и за кожата отвън, защото както е известно, кокосовото масло е едно от чудесата за красива кожа, коса и нокти.

Полезен е за червата

Кокосът е много богат на фибри, което го прави полезен за червата. Те подхранват полезните бактерии. Съдържанието на мазнини в кокоса помага на тялото да усвои мастноразтворимите витамини Е, Е, А и К. Освен това противовъзпалителните свойства на кокоса помагат за облекчаване на чревен дискомфорт.

20 причини да ползвате кокосово масло по-често

За свежа и здрава кожа

Не само прилагането на кокосово масло външно има значение за кожата. Консумацията му също. Здравето на кожата идва отвътре. Кокосът е богат на витамини Е и А, които са мощни антиоксиданти и подхранват кожата в дълбочина, хидратират я и се борят със стареещите процеси в нея.

Още по темата

Може да подобри мозъчната функция

Кокосът и кокосовото масло са богати на кетонни тела. Ако следвате кетогенна диета или сте на нисковъглехидратен режим на хранене, мозъкът ви вероятно страда от недостиг на въглехидрати за нуждите си. Кокосът може да компенсира тези нужди, като достави ценни хранителни вещества на мозъка и нервната система, като по този начин се подобряват мозъчните и когнитивните функции.

За какво е полезно кафето с кокосово масло?

Източник е на полезни мазнини

Кокосът и маслото му са много богати на ненаситени мастни киселини, които намаляват възпалението, подобряват функцията на сърдечносъдовата система и мозъка, подобряват липидния профил и контролират нивата на кръвна захар и инсулин. Ценните ненаситени мазнини са важни и за хормоналния баланс в тялото и синтеза на хормони.