Всеки има своята любима поза за сън. Най-разпространена е позата на една страна. Някои предпочитат да спят по гръб, а други по корем. Какво се случва, когато спите предимно по корем? Вредно ли е това за здравето и може ли да причини някакъв дискомфорт?

Позата, в която спи партньорът ви, разкрива много за него

Спането по корем може да осигури приятен комфорт за известно време, но с течение на времето предизвиква скованост, болки в гърдите, раменете, гърба, кръста, врата. Това е така, защото тежестта на тялото се изтегля надолу към долната част на гърба, причинявайки напрежение в подредбата на прешлените на гръбнака, според healthline.com. Гръбначният стълб е вертикалният център на нервната система. През него преминават всички нерви от мозъка към останалите части на тялото и крайниците.

Ето защо се появява болка при неправилно позициониране на гръбнака и изкривяване на естествената му линия.

Хората, които предпочитат да спят по корем могат да имат и затруднения в дишането. Това се дължи на притискането на белия дроб, което се упражнява заради тежестта на тялото. Нужно е по-голямо усилие от страна на белите дробове, за да се изпълнят с кислород и да доставят необходимата енергия на тялото.

Защо спането в поза лъжички е полезно?

Още по темата

Сънят по корем има и добри страни. Той може да намали хъркането и да облекчи сънната апнея. Но резултатите са спорни и могат да бъдат рисковани, според Amersleep, цитиран от healthdigest.com. Възможно е отново да се появи болка във врата, шията и гърба в цялата му повърхност заради изкривяване, което тази поза предполага.

Ако не можете да пречупите навика си да спите по корем и все пак това ви е една от любимите пози, опитайте да добавите възглавница под корема си. Тя ще даде нужната подкрепа на кръста и гръбнака, като по този начин ще намали болката и изместването на центъра на тежестта. Възглавницата ще предпази и врата ви от неестествено извиване.

Коя поза за сън причинява най-много бръчки?

Спането по гръб има ползи за сърдечносъдовата система и подобряване и нормализиране на пулса. Не го забравяйте. Най-добре е да сменяте позите през цялата нощ, така че да не се схващате и да не причинявате допълнително натоварване върху определени зони на тялото.