Кето диетата става все по-популярна сред хората. Тя е изключително подходяща както за редуциране на теглото, така и за подобряване на здравословното състояние. Този режим в повечето случаи налага коренна промяна в хранителните навици. При него има позволени и забранени храни. Една от особеностите му е, че обикновеното брашно трябва да се замени с кето брашно.

Какво представлява кето брашното?

Кето брашното е алтернативата на пшеничното и оризовото брашно. То не съдържа глутен и има ниско съдържание на въглехидрати. А както знаем, при кето диетата основното правило е намаляване приема на въглехидратите и увеличаване консумацията на полезните мазнини. Именно затова е задължително класическото брашно да бъде заменено с кето брашното.

Съставът на кето брашното е много по-различен от този на стандартните брашна. То е предимно от фино смлени ядки, семена и чисти фибри. Съответно и използването му изисква различни неща. Не може рецепта, която е за замесване на хляб с обикновено брашно да бъде същата при работа с кето брашно.

Какви видове кето брашно има?

Сред едни от основните и най-често срещани кето брашна са бадемовото, кокосовото брашно и хускът.

Бадемово брашно

Бадемовото брашно е идеалното кето брашно за различни рецепти при спазване на кето диетата. То е много богато на полезни мазнини, има ниско съдържание на въглехидрати, а в допълнение съдържа и умерено количество протеин. Този тип кето брашно е много по-плътно от другите.

Полезните му свойства са безкрайно много. Едно от основните неща е, че бадемовото кето брашно е изключително подходящо при хора, страдащи от диабет. Също така то предпазва от сърдечни заболявания.

Препоръчваме да избирате фино смляно бадемово брашно, тъй като с него най-лесно ще можете да приготвяте различни вкусни храни. С този тип кето брашно можете да си приготвяте много лесно палачинки, браунита, най-различни сладкиши, както и вкусен домашно приготвен хляб. Много често дори бадемовото кето брашно е използвано и като панировка.

Кокосово брашно

Кокосовото кето брашно е едно от най-популярните и най-любими брашна при спазване на кето диетата. Всичко, което приготвяте с кокосово брашно може да бъде безкрайно вкусно, а полезните свойства, които има са много. То доказва, че здравословно не означава, че няма да е вкусно.

Кокосовото кето брашно се използва за всякакъв вид тестени храни. Особеното при него е, че много бързо абсорбира течността, затова е важно при приготвяне на храна с него, да използвате повече вода. Също така готвенето с него може да ви отнеме малко повече време, отколкото с друг вид кето брашно. То е много подходящо за направата на различни десерти като мъфини, кекс, сладкиши, курабии, а също и можете да го включите при приготвяне на блатове за торта.

Хуск фибри

Хуск фибрите са уникално кето брашно, което е много полезно за диабетици. То не отстъпва по нищо на останалите видове кето брашна. Много помага, ако имате най-различни неразположения със стомаха. Хускът е кето брашно, което също както кокосовото, абсорбира изключително бързо водата, затова е важно при приготвянето на ястия с него да се използва по-голямо количество вода.

Повечето хора, които се придържат към здравословен начин на живот или спазват кето диета, знаят колко вкусен и полезен е хускът. Той може да се консумира и чист, разтворен във вода или сок, а също така може да се добави в най-различни рецепти. Съществуват най-разнообразни и вкусни храни с него. Това кето брашно можете да включите в направата на баница, мекици, палачинки, а дори и в лазаня.

Кето брашното е подходящо не само при спазване на кето диета. То може да стане част от вашето ежедневие. Всички видове кето брашна имат безброй много полезни свойства, които помагат в грижата за вашето здраве. С тях можете да приготвяте наистина разнообразна храна, която не само да е полезна, но и много вкусна.