Закуската е едно от най-важните хранения за деня. За да бъде тя здравословна е нужно да спазим някои прости правила. Тя трябва да съдържа достатъчно протеини, полезни мазнини, въглехидрати и фибри, които да ни дадат енергия и добър старт на деня.

Често обаче допускаме грешки, с които правим иначе здравословната си закуска не толкова полезна.

Кои са тези грешки?

5 лесни и вкусни закуски

Правите закуската твърде сладка

Ако сте решили да добавите мед или кленов сироп към любимата си зърнена закуска, например, трябва да знаете, че с тези захари също трябва да се внимава. Въпреки че са считани за по-полезни от бялата захар, те са изключително калорични и дори с по-висок гликемичен индекс. Това ги прави рискови от гледна точка на общия калориен прием, нивата на кръвната захар и инсулина. Избягвайте излишните захари както на закуска, така и при всяко следващо хранене.

Не включвате достатъчно протеин

Протеините са много важни на закуска. Те ускоряват метаболизма и дават силен енергиен тласък. Ако закусвате с баници, вафли, кифли, палачинки, това определено не е здравословна закуска. Ако пък сте избрали растителна закуска с пълнозърнеста филийка за разкош – това отново не е достатъчно здравословна закуска. Нужен ви е качествен протеин. Включете овесени ядки, авокадо, яйца, постно месо, млечен продукт. Тези протеини ще ви дадат енергия и ще ви помогнат да си набавите нужните макроелементи.

Питателна закуска за енергичен старт на деня (галерия)

Добавете пълнозърнести храни

Пълнозърнестите храни са източник на сложни въглехидрати, полезни мазнини, протеини, много фибри и витамини, от които тялото ви има нужда на закуска. Ако ги пропускате, закуската ви няма да е достатъчно пълноценна.

Още по темата

Не ядете никакви плодове и зеленчуци

Не мислете, че плодовете и зеленчуците не са за закуска. Те трябва да присъстват в нея в цялото си разнообразие всеки ден, за да си набавите нужните фибри, витамини и минерали още в самия старт на деня.

Ако искате да отслабнете, не правете тези грешки на закуска

Пропускате закуската

Много хора погрешно смятат, че пропускането на закуската е здравословен навик, който им дава възможност да намалят калорийния прием за целия ден. Това е лоша стратегия, която не само не помага в отслабването, но крие рискове от напълняване, хранителни дефицити, забавен метаболизъм, различни дисбаланси.

Не пропускайте закуската и не се плашете от нея. Ако я правите възможно най-здравословна и полезна, и никога не я пропускате, ще се радвате на красива фигура, много енергия и добро здраве.