Закуската е най-важното хранене за деня. Около това становище се обединяват специалисти по хранене, нутриционисти, ендокринолози и специалисти по болести на обмяната на веществата. За съжаление, много хора допускат грешки със закуската, правейки я пречка за здравето и за постигането на добри резултати както с теглото и фигурата, така и по отношение на здравословното състояние. 

Полезни храни за закуска и за добро храносмилане

Кои са най-често срещаните грешки, които хората допускат със закуската и как те пречат на усилията за отслабване и поддържане на добри здравословни показатели?

Пропускане на закуската, за да се спестят калории

Ако се стремите да отслабнете и сте ограничили приема на калории, най-грешното, което можете да направите, е да не закусвате. Пропускането на закуската не означава, че намалявате калорийния прием. То е дори по-вредно от пропускането на което и да е друго хранене за деня. 

Консумацията на здравословна и пълноценна закуска носи енергиен прилив, от който тялото се нуждае, за да може всъщност реално да изгаря калории. Метаболизмът зависи от приетите хранителни вещества. Ако гладувате, особено сутрин, това води до повишаване на нивата на кортизол и инсулин в кръвта, за което допринася и пиенето на кафе на гладно. Това води до задържане на излишни килограми и създава условия за трупане на мастна тъкан в запас. 

Грешки, които допускате в здравословната закуска

Закусвате с неподходящите храни

Ако на обяд и вечеря се стремите да се храните здравословно, това би трябвало да важи и за закуската. На обяд консумирате киноа, пресни зеленчуци, меса без тлъстини. Това е прекрасно, но защо на закуска се храните с бял хляб, сандвичи, палачинки? Ако мислите, че на закуска е позволено да се храните с всички нездравословни и калорични храни, носещи само празни калории на организма без никаква енергия, грешите. 

Много хора бъркат, като смятат, че на закуска могат да си хапват всякакви неща, защото имат достатъчно време през деня, за да ги „изгорят“. Храните, на които е добре да наблягаме сутрин, трябва да са здравословни. Полезната закуска е добре да бъде заредена с протеини, бавно разграждащи се въглехидрати, полезни мазнини, зърнени храни. Дръжте максимално далече рафинираните въглехидрати, захарите и наситените мазнини от менюто си сутрин. 

Още по темата

5 идеи за здравословни закуски за работния ден

Най-важно за отслабването е балансирането на приема на хранителни вещества. Приемът на оптимално количество протеини на закуска е от голямо значение за изграждането на мускулите и предпазването на разграждането им за енергия при липса на добър баланс диетата. Това стимулира метаболизма и прави упражненията ефективни.

Превръщате закуската в най-малкото хранене за деня

За да бъде закуската наистина здравословна, тя трябва да е обилна и питателна. За да успеете да отслабнете трябва да наблегнете на закуската за повече енергия, а всяко следващо хранене да е по-малко калорично, като вечерята е добре да бъде възможно най-лека. Така давате възможност на метаболизма си да се засили.

Най-добрата закуска, която да ядете преди 8 часа