Пролетта е тук! Тялото ни преминава от зимния период в пролетния. Съвсем естествено ще добавим към менюто си по-леки и свежи храни, но ще продължим да бъдем с повишено внимание относно витамините и минералите, които са ни необходими през този преходен период. Вижте кои освен витамин С е важно да си набавите чрез вкусни и полезни храни. Преди прием на хранителни добавки се консултирайте с лекар!

Витамин А

Витамин А има мощни антиоксидантни свойства, които поддържат важни функции на имунната система и органите. Той е един от най-важните витамини за здравето и красотата на кожата ни. Спомага за нейното поддържане, насърчава възстановяването ни, особено след дългия зимен период, в който не сме се излагали така активно на слънчеви лъчи. Тук може да видите кои полезни храни са богати на витамин А.

10 симптома на пролетни алергии, които може да объркате с настинка

Витамини от групата В

Още едни полезни витамини за пролетния сезон са витамините от група В. Те са необходими на тялото ни за широк спектър от телесни функции. Смята се, че ни помагат да поддържаме енергийните си нива, да се справяме по-лесно със стреса. Така например Витамини В1, В2 и В3 играят роля в поддържането на нервната система здрава, важни са за здравето на кожата, очите, осигуряват ни енергия.

Витамини В6 и В12 пък подпомагат синтеза на червени кръвни клетки и осигуряват правилното функциониране на мозъка и нервната система. Учени смятат, че тези витамини лесно се губят чрез повишено изпотяване при по-топло време. Кои храни са богати на витамини от групата В вижте тук.

Витамин D

Знаем, че излагането на слънчеви лъчи подпомага синтеза на витамин D в тялото, действа положително на нашето настроение. Въпреки че в слънчевите пролетни дни излизаме по-често навън, това не означава, че в тялото ни има достатъчно от витамина.

Витамин D намалява риска от депресивни настроения, покачване на килограмите, повишава защитните сили на организма. Затова е важно да си осигурим достатъчно полезни храни в менюто, които са богати на него или след консултация с лекар, евентуално да го приемаме и под формата на хранителна добавка.

Синя спирулина – при висок холестерол и за силен имунитет

Витамин Е

Витамин Е има редица предимства за нашето здраве и красота. На първо място той е мощен антиоксидант. Също така спомага за подобряване на физическата издръжливост чрез повишаване на енергийните нива и намаляване на мускулните увреждания в резултат на упражненията. Смята се, че витамин Е може да помогне и за забавяне на процесите на стареене в тялото, но и на тези, увреждащи кожните клетки, като увреждане от слънцето.

Цинк

Цинкът е минерал и основен микроелемент, който осигурява широк спектър от ползи за здравето и функции в цялото тяло. Знаем, че в студените зимни дни е важно да си набавяме достатъчно от него. Но от цинк се нуждаем и през пролетта. Благодарение на него имунните сили на организма са повишени и е отличен за насърчаване на здравето на имунната система.

Още по темата

Според редица изследвания минералът е важен в борбата със сезонните заболявания, играе роля в поддържането на дихателната функция, мускулния комфорт и здравето на синусите. Учени смятат, че е важен и за справяне с дискомфорта от сенна хрема.

Омега-3

Въпреки че Омега-3 мастните киселини не спадат към групата на витамините и минералите, те също са от съществено значение за нашето здраве през пролетния сезон. Така например те са ни необходими за поддържане на нормална сърдечна функция. Важни са за здравето на кожата, мозъка, косата. Тук може да видите кои са едни от най-добрите хранителни източници на омега-3 мастни киселини.