Когато говорим за перфектни тела и лица, всички се сещаме за Холивуд... Изглежда там времето тече по различен начин, защото сме свидетели как актриси и актьори изглеждат зашеметяващо, без значение от възрастта. Знаменитостите са мерило за красота, и всички ние, малко или много се сравняваме с тях още от детските си години. Когато пораснем обаче разбираме, че зад небивалия успех и милионите долари в сметката стоят неимоверни усилия, спартански режим, специални диети и упражнения. Има ли шанс поне за малко да се докоснем до магията на Холивуд и да разкрием част от тайната на перфектната форма? Да! Можем да направим това, като получим съвети от най-добрите в бранша – а именно – треньорите на знаменитостите. Кои са те и какво имат да ни кажат? Нека разберем.

Джилиан Майкълс

Нейната биография е зашеметяваща – бизнесдама, автор, треньор, ментор в предаването “The Biggest Loser” на телевизия NBC, тя дори има и свое собствено реалити шоу. Във фитнес средите я наричат “легенда” - и това не е случайно – тя демонстрира завидни сила, енергия и форма за своите 48 години. Известните личности, които ѝ се доверяват са Пинк, Джулия Робъртс, Аманда Пийт, Сара Полсън и още много други. Какво ни съветва тя?

Следете пулса си

Ако правите високоинтензивни тренировки, пулсът ви трябва да е от 80% до 85% от вашето максимално ниво на пулс (maximum heart rate или MHR). Можете да го изчислите като извадите възрастта си от 220. (Ако сте а 30 години – 220-30=190). За да сте сигурни, че тренирате по възможно най-добрият начин за себе си, целта е пулсът ви да е 80%-85% от 190 – или някъде около 152 удара в минута. Тук говорим за интензивни тренировки от типа на вдигане на тежести, високоинтензивни кръгови тренировки (HIIT), кръгови тренировки. Накратко – упражнения с висока интензивност, но не голяма продължителност (не повече от 30 минути, без да броим загрявката). Колкото по-ниско интензивна е една тренировка – толкова по-продължителна може да е. По правило, високоинтензивните тренировки не бива да са повече от 5 часа седмично. Трудно е да “прекалите” с нискоинтензивните тренировки (разходка, леко изкачване), но все пак, те трябва да са някъде около 12 часа седмично.

Разнообразявайте тренировките

Джилиан Майкълс казва: ”Това е всъщност много, много важно”. Смесването на различни по вид тренировки е от съществено значение, тъй като това ще ви предпази от наранявания, понеже ще извършвате различни, а не еднообразни движения. Освен това, ще ви помогне да се предпазите от т.нар. “плато” (период на застой), защото при смяна на вида тренировки, тялото се принуждава да се адаптира, като по този начин мускулатурата се развива.

Трейси Андерсън

Висока едва 153 см, тя е една от “най-големите” в бизнеса. Известна най-вече с това, че разработва свой собствен метод за трениране (Tracy Anderson Method или TA Method), както и с известните дами, които ѝ се доверяват, щом става дума за тренировки - Мишел Родригес и Ким Кардашян и др. Тя прави специални упражнения за Дженифър Лопес, които се фокусират върху корема и ханша ѝ, споделяйки, че тя тренира по нейния метод и вкъщи. Гуинет Полтроу я боготвори, наричайки я: “Геният на упражненията на всички времена”. Какви са нейните съвети?

Старайте се да правите 60X6

Какво означава това? Андерсън разяснява - “Опитвайте се да тренирате по час на ден, шест пъти в седмицата. Правете 30 минути кардио тренировка (танци, бягане в леко темпо, аеробика), и 30 минути тренировка за мускулите (разтягане и тежести). Правете това 6 дни в седмицата, до края на живота си. Всеки ден, в който не тренирате или напълнявате, или си оставате същите.”

Не подценявайте диетата

Въпреки че тя е известна най-вече с упражненията, Трейси Андерсън не подценява силата на добрата храна. “Не обичам преработени храни. Стремя се да хапвам чисти протеини, киноа и кафяв ориз. Единственото месо, което консумирам е пилешко (органично), както и яйца.” Според нея човек не трябва да е обсебен от храненето и добавя, че харесва хора, които не мислят само какво ще ядат. “Ограничаването на определена храна може да се превърне в голям ментален проблем.” Ето защо това не ѝ харесва. “Просто премахнете от диетата си преработените храни, глутена и изкуствено отглежданата сьомга.”

Гънар Питърсън

Американски бизнесмен, актьор, писател, известен с работата си с холивудски знаменитости и професионални спортисти – това е само една малка част от неговата визитка. Освен това той е познат във фитнес средите и с това, че сам разработва иновативни методи и уреди за тренировка. Сред клиените му са Дуейн Джонсън (Скалата), Ким Кардашян, Дженифър Лопес, Кейт Бекинсейл, Кайли Дженър и още много други. Какви са неговите съвети?

Намерете тренировка, която ви стимулира

Помислете си как искате да изглеждате, какво точно искате да правите и къде да бъдете. Ако искате да прекарате лятото по бански, на лазурни плажове, а не харесвате тялото си – направете нещо по въпроса”. Той добавя, че що се отнася до храненето – винаги е по-добре да предпочитаме протеини и мазнини, за сметка на преработените въглехидрати – тъй като те могат да ни попречат да постигнем резултатите, които бихме искали. Гънар съветва всички, които искат да отслабнат да се опитат да ядат храни, който са най-близо до състоянието, в което се намират в природата. “Избягвайте дълбоко пържени и преработени храни, тъй като те са трудни за усвояване от стомаха.”

Пийте достатъчно вода

Понякога не става въпрос за тренировките, интензивността или честотата на трениране, понякога става въпрос просто за недобра хидратация.” Той добавя, че приемането на достатъчно вода има ключова роля в метаболитните процеси и общото здравословно състояние.