Едно основно статукво в българското интернет пространство е на път да бъде променено. Досегашното мнение, че мъжката част от населението е по-активната, когато става въпрос за сайтове за запознанства, лека полека отива в историята. Доказателство за това са значителните промени, които се забелязват в спецификата на регистриралите се потребители в подобен род интернет приложения.

Справка на регистрираните профили в портала за запознанства www.aha.bg показва, че ако доскоро превес са имали представителите на силния пол, то напоследък се забелязва активизация на нежната част от населението и позициите между половете са на път да бъдат изравнени.

Според мениджъра на проекта Александър Попов видимо се е увеличила активността и на вече регистрираните потребителки. “Ако досега съотношението между активно търсещите онлайн запознанства беше три към едно в полза на мъжете, то вече се наблюдава промяна на ситуацията. Все повече жени не само се регистрират, но и редовно използват профилите си за търсене на подходящия партньор. Смятам, че затова допринася и тясното взаимодействие между aha.bg и сайтът за здраве и красота tialoto.bg, който е с предимно женска аудитория. Като цяло очаквам много скоро редовните юзъри на aha.bg да бъдат колкото мъже, толкова и жени.“

Поведението на българските жени е учудващо на фона на наблюдаваните в световен мащаб тенденции. Проучване на сайтовете за запознанства в чужбина показва, че преобладаващата част от желаещите запознанство през интернет са мъже. Съотношението им с представителките на другия пол стигат до над 3 към 1.

Тези факти, подкрепени от статистиката на aha.bg, доказват, че българската жена става все по-еманципирана. Тя вече не се притеснява да използва интернет за намиране на нови познати, а защо не и на идеалната си половинка. Смело навлиза в зона, считана досега повече за мъжка територия и наравно с мъжете търси своя път към щастието.