Свободно време

Къде се крие истинската красота на българската жена

Нагласите на българките към стереотипите за женска красота

19.06.2019г. / 09 00ч.
Михаела Лазарова
Снимка: Виктор Кожухаров, Q Shot

Снимка: Виктор Кожухаров, Q Shot

С издаването на „Книга за истинската красота“ приключи тазгодишната кампания на Dove. Книгата разказва историите на 10 български жени и тяхната неподправена красота, през погледа на някои от най-вдъхновяващите писатели на България.

Книгата цели да помогне на възможно най-много българки да погледнат на себе си с нови очи и да открият красотата в собствените си истории. Кампанията „Dove търси историите за истинската красота“ успя да докосне над 4000 жени от всички точки на България, на възраст от 16 до над 65 години. Те споделиха личните си и изключително емоционални истории, чрез попълване на специално разработена анкета.

Като резултат, 10 българки се срещнаха лично с писателите Теа Денолюбова, Ралица Генчева, Деси Нико, Ралица Стоянова, Елица Мавродинова, Радослав Гизгинджиев и Росен Димитров. Талантливите писатели имаха задачата да опишат гледните си точки към красотата в истинските истории на 10-те героини.

Разказите им намериха място в книгата.

След обобщаване на получените над 4000 резултата от анкетите 4149 жени (Проучване на бранда е, част от кампанията, проведена между 08.03.2019-21.04.2019 г. в интернет), изводите се оказаха любопитни:

  • Само 32% от анкетираните жени заявяват, че се чувстват красиви;
  • Останалите 66% са неуверени в красотата си;
  • 2% дори казват, че не се чувстват красиви.
  • И все пак, 71% от запитаните мислят, че това, което прави една жена красива, е нейната вътрешна увереност, сила и спокойствие;
  • 47% от жените намират нещо във външния си вид, което определят като забележима, отличителна характеристика;
  • 57% от жените виждат красотата в семейството и децата.

„Нашата мисия е да подкрепим жените в неравната битка със стереотипите, които им пречат да се чувстват красиви такива, каквито са“, коментира Леонора Шокордова от екипа на козметичния бранд.

„Резултатите от проучването ни доказват, че интуитивно българските жени знаят истината: красотата идва отвътре. Целта на тази кампания е да им даде нова увереност в тази истина, за да се чувстват красиви не само при специални обстоятелства, а ежедневно и ежеминутно.“

Снимка: Виктор Кожухаров, Q Shot

Коментирай