Извънредното положение, наложено заради пандемията от коронавирус, постави хиляди хора в домашни условия. Работещите от вкъщи вероятно са се сблъсквали с редица проблеми, когато им се налага да проведат работен конферентен разговор онлайн с колегите си. Много грешки могат да се допуснат в тази наглед не чак толкова задължаваща комуникация, която обаче може да провали професионалния ви имидж, ако не се придържате към някои правила на етикет.

Флирт с колега: 10 неща, за които да помислите

Кои са грешките, които може би допускате при онлайн конферентен разговор с колеги, докато работите от вкъщи?

Не установявате дневен ред на срещата

Ако сте свикнали да провеждате редовни срещи с колегите си очи в очи, вероятно ви липсва този забавен момент, в който освен професионалните ангажименти обсъждате и забавни ситуации в офиса. Когато работите от вкъщи обаче е по-добре да се придържате към установен дневен ред и конкретен повод за провеждане на онлайн срещата с колеги. Това ще ви помогне да се предпазите от излишно губене на време, което вероятно нямате, защото вкъщи ви очакват не само задължителните работни задачи, но и всички ангажименти, свързани със семейството и децата. Организирайте добре времето си и провеждайте конферентни разговори стегнато и под определен ред.

Задайте си тези 5 въпроса преди да се срещате с колега

Не следвате етикета за онлайн срещи

Въпреки че сте си вкъщи това не означава, че можете да ядете по време на конферентен разговор, да усилвате телевизора, защото слушате паралелно и новините, не можете да се появите по пижама пред камерата. Тези и още грешки в етикета при онлайн срещите са недопустими. Провалят професионалния ви имидж и пречат на продуктивността ви, както и този на колектива.

6 знака, че не може да вярвате на колегите си

Не си водите бележки по време на срещата

Нормално е вниманието ви да бъде раздвоено по време на такава онлайн среща, в която участват много хора. За да бъде тя наистина продуктивна и смислена, водете си бележки, според които да се ръководите след това.

11 неща, които колегите ви тайно искат да ви кажат

Още по темата

Не модерирате разговора

Във всеки разговор, в който участват много хора, има риск от какофония. Затова е важно да модерирате разговора така, че да има ползотворни изказвания и изслушване. Важно е да дадете думата на колегите, които имат какво да кажат по дадената тема, за да се избегне безцелно говорене.

Четирите най-ужасни типа колеги в офиса

Не репетирате презентациите, които ще правите след това

Тъй като разполагате с ограничено време в онлайн срещите, добре е да репетирате предварително презентацията си, хем за да се представите добре, хем да сте подготвени за евентуалните въпроси. Опитайте се да решите възможните проблеми преди да са се случили.

Как се работи с колегата интригант?