Гимназисти влязоха в новинарския свят на Bulgaria ON AIR и Bloomberg TV Bulgaria

04.08.2025г. / 17 29ч.
Мария Дуковска
Снимка: Bulgaria ON AIR.

Снимка: Bulgaria ON AIR.

Единадесет любопитни и амбициозни момичета и момчета от 10. до 12. клас в Частно средно училище „St. George International School“ са новото, свежо попълнение в екипите на Bulgaria ON AIR и Bloomberg TV Bulgaria.

Албена, Андрей, Ема, Ивон, Кристина, Николай, Никола, Ния, още един Никола, Велизара и Стела ще влязат в ролите на репортери, продуценти, редактори, първо в едната медия, след това и в другата. Ще се учат как се прави телевизия, как се раждат истинските, точни и всеобхватни новини, предавания, какво е жив ефир и как да разкажеш една история най-добре.

Така ще могат да преценят дали пък журналистиката не е техният бъдещ път.

По време на своето първо посещение учениците, придружени от своя кариерен и университетски консултант Юлия Христова, бяха посрещнати от Николина Димитрова – програмен директор на Bulgaria ON AIR и изпълнителен директор на Bloomberg TV Bulgaria. Тя сподели с тях вдъхновяващи истории от своя професионален път, разказа им какво е да си журналист в динамичния информационен свят и защо екипната работа е в сърцевината на добрата телевизия.

„Дори да си достоен за „Пулицър“, сам не можеш да свършиш нищо. Трябва ти шофьор, който да те откара до мястото на репортажа. Трябва ти и добър оператор, който да улавя точните кадри. Не можеш да си единак тук. Ние сме добре смазана машина“, откровена беше тя.

Стажантите присъстваха на живо в ефира на сутрешния блок „България сутрин“, където се срещнаха с водещата Мария Константинова. В неформален разговор стана ясно, че повечето от тях се ориентират към икономически специалности, а някои мечтаят за кариера във фармацията и науката.

Сред тях се открои и потенциален чуждестранен кореспондент – Стела, която скоро ще се завърне в Кейптаун със семейството си.

Учениците продължиха своето приключение и в редакцията на Bloomberg TV Bulgaria, където се запознаха с професионалистите, които ежедневно превеждат сложни икономически теми на разбираем и точен език.

Посещението е част от мисията на Investor Media Group да насърчава младите хора да бъдат информирани, ангажирани и вдъхновени да търсят истината и да я разказват отговорно.

Коментирай