Здравословното напълняване през бременността според лекарите е до 10-12 кг. От там нататък другите килограми ще пречат на вас и на бебето, а след като то се роди ще ви е трудно да ги свалите. Но това е общият случай, защото наддаването зависи от теглото ви преди зачеването, имате ли заболявания и в каква форма сте.

След като вече знаете, че сте бременна, увеличете приема на храна с до 300 калории на ден. Важно е да наблегнете на качеството, а не на количеството на храната. Заместете олиото със зехтин, яжте мюсли с нискомаслено мляко, няколко шепи сурови ядки на ден, извара (съдържа много калций). Ако много ви се дояде сладко, нека да е няколко блокчета черен шоколад.

Не слушайте бабите, които ще ви насърчават да ядете за двама. Няма те да се потят после и да спазват диети за отслабване. Избирайте прецизно продуктите и четете етикетите. Ако качите здравословното количество килограми за цялата бременност, после ще ги свалите доста успешно с помощта на кърменето.

Снимка: Reuters

Прочетете още: