На повечето жени им пада хемоглобинът, докато са бременни, за това лекарите препоръчват да консумирате повече храни, богати на желязо.

Ако и при следващото изследване имате нисък хемоглобин, обикновено предписват хапчета или ампули с желязо. За вас и за бебето е по-добре да се снабдите с витамини и минерали по естествен път. Предлагаме ви списък от няколко храни, богати на желязо:

  • Спанак – освен желязо, съдържа бета-каротин, витамин C и калций.
  • Овесени ядки – освен желязо, съдържат фибри и калций.
  • Телешко месо – желязото в телешкото се усвоява по-лесно от човешкия организъм, изберете не-тлъсто месо.
  • Черна меласа – това е един от малкото полезни подсладители.
  • Сок от сини сливи/ сушени сини сливи – не само, че съдържа много желязо, но решава и друг често срещан проблем при бременните – запек.
  • Картофи – обаче с кората.
  • Тиквени семки – полезна малка закуска между храненията.

Снимка: Reuters

Прочетете още: