По време на бременност жената трябва да се храни балансирано и да извършва физически натоварвания с умерено темпо. Ако всичко с бременността ви протича нормално и спортът за вас е удоволствие, не бива да се отказвате от него. За тези, които преди да забременеят фитнес залата не е било любимо място, трябва да знаят, че леката гимнастика ще намали напрежението, ще повиши тонуса и ще укрепи мускулите.

Предлагат се различни програми специално за бременни, в които може да отделите време само за себе си, медитирайки, изпълнявайки упражнения от йогата, правейки забавна аеробиката. Активност, която със сигурност ще ви допадне и се препоръчва през деветте месеца, са упражненията с фитнес топка.

Движенията, които извършвате върху и с нея укрепват краката, гърба и основните мускули, които участват в процеса на раждане. Гимнастиката с меките големи топки ви дава усещането за релакс, комфорт и физическо облекчение на болките в гърба и кръста. Освен това ще подобри и вашата стойка, която по време на бременност се променя.

Още по темата

Ето няколко примерни упражнения с минимална натовареност.

Легнете на пода (разбира се върху специална постелка за тренировки) и поставете стъпалата върху топката. Започнете да я търкаляте леко към себе си с крака и след това да я отдалечавате.

Отново легнали подпрете крака на топката. Бавно и леко започнете да повдигате таза нагоре, след това се връщате в изходна позиция.

Седнете на топката, сложете длани на бедрата, изправете гърба и започнете да правите кръгови движения с дупето върху нея. Бавно въртете и описвайте кръгове на едната, след това на другата страна.

За да облекчите напрежението в гърба и кръста, застанете на колене и отпуснете горната част на тялото върху топката, изправете гърба. Може да полежите малко по този начин. Нещо много приятно, което може да направи любимия човек е леко да масажира гърба ви докато вие сте се отпуснали на меката топка.

Споделяме видео, в което може да видите още упражнения с топка.