Соята винаги е била смятана за полезна и изпълнена със здравословни вещества. Едно скорошно изследване, обаче, опровергава тези схващания, тъй като в соята се съдържат съединения, наречени фитоестрогени, които са нещо като растителни заместители на женския хормон естроген.

Някои експерти предупреждават, че прекомерното насищане на организма с него може да има вредни влияния, особено ако сте бременна. Затова е добре да проучите щателно ползите и вредите от соята, преди да решите дали да я включите в менюто си по време на бременността.

Соевите зърна са чудесен източник на протеини. Те съдържат малко количество мазнини, от които вие се нуждаете, за да родите здраво бебе. При вегетарианките набавянето на необходимите протеини е истинско предизвикателство, затова те често се обръщат към соята за помощ. Соята съдържа и фолиева киселина, желязо, калций, цинк и множество други микроелементи.

Високото съдържание на фибри и омега-3 мастни киселини е безспорен плюс за соята. Но заради противоречивите твърдения много майки остават несигурни дали употребата на соя би навредила на бебето им по време на неговото развитие.

Едно от смущаващите неща в соята е фитиновата киселина. Тя е растително вещество, което се свързва с минералите в организма. Фитиновата киселина е полезна заради това, че блокира навлизането на тежки метали в организма (като уран, олово, живак), което е много полезно свойство.

Още по темата

Но от друга страна блокира и усвояването на нужните елементи като калций, магнезий, желязо, цинк, които са съществени за развитието на бебето.

Соята има невероятни свойства що се отнася до намаляването на холестерола. Това е прекрасно през всяко друго време от живота, но не и през бременността. Точно в този момент тялото ви има нужда от този холестерол, за да произведе прогестерон, естроген и витамин D, смятат американски учени изследователи.

Някои проучвания съобщават за констатирана връзка между консумирането на соя по време на бременността и по-нататъшно развитие на преждевременен пубертет, повишена честота на вродени урологични дефекти при момчетата и проблеми с плодовитостта при момичетата.

Отново както за повечето неща, умереното консумиране е от огромно значение. Ползите от соята са много и са неоспорим факт, затова не е добре съвсем да я изключвате от менюто си. Но трябва да имате едно на ум и за евентуалните вреди.