Зеленчук, който все по-често намира място в нашата кухня е артишокът. Богат на витамини А, витамини от групата В и с ниско съдържание на калории, той е сочен като една от здравословните храни за бременните. Вижте защо е добре да го добавите в менюто си. 

Осигурява ви холин

Консумацията на артишок по време на бременност, може да ви достави добри количества от важния холин, който  помага в развитието на здрави мозъчни клетки на вашето бебе. Препоръчителната дневна доза на холин по време на бременност  е около 450 милиграма, а един артишок доставя почти 41 милиграма.

Холинът помага за подобряване на паметта на вашето бебе и го предпазва от тежки психични заболявания и дефекти на невралната тръба. С понижаване на процента на аминокиселината хомоцистеин в тялото си, се намалява и риска от развитието на рак на гърдата, когнитивни нарушения, сърдечни проблеми. 

Богат е на фолиева киселина

По време на бременността, менюто ви трябва да е изградено от храни, богати на важни хранителни елементи. Сред тях е и фолиевата киселина.  Един артишок може да достави на организма ви около  107 микрограма фолиева киселина, която помага за здравословния растеж на бебето.

Достатъчно количество фолиева киселина, намалява риска от дефекти на невралната тръба и спина бифида. Фолиевата киселина предпазва бебето от деформации на мозъка и черепа.

Недостатъчна фолиева киселина, крие риск от преждевременно раждане и ниско тегло при раждане на бебето.


Съдържа фибри

Едно от най-честите неразположения по време на бременност е запекът. Нарастващата матка оказва натиск върху червата и това може да е причина да не ходите редовно по голяма нужда. Освен останалите плодове и зеленчуци, които са богати на фибри (като ябълки, круши, диня, сливи, броколи и други), важно е да хапвате и артишок.

Още по темата

Един брой от зеленчука, ще ви достави почти 10 грама фибри, които ще ви предпазят от храносмилателни проблеми през бременността. 

Доставя ви важния магнезий

По време на бременността, тялото ви се нуждае от достатъчно количество магнезий. Ниските му нива, могат да повишат риска от мускулни крампи, задържане на излишни течности. Освен специалните хранителни добавки назначени ви от лекар,  добре е да хапвате и артишок, защото той е добър източник на минерала. 

снимки: istock