Ако имате проблеми със съня, заспивате трудно или се будите често през нощта, вероятно вече сте опитали стандартните начини за справяне с безсънието – намалили сте кафето и алкохола, може би сте започнали да правите упражнения за намаляване на стреса, а може и дори да сте посегнали към различни добавки за подобряване качеството на съня. Но въпреки това проблемите ви със съня все още са налице.

Край на безсънието с промяна в тези вредни навици

Има вероятност спалнята ви да не създава необходимите благоприятни условия за лесно заспиване и непробуден сън през нощта. Можете да направите някои малки промени, с които да улесните съня и да го направите по-здрав и пълноценен.

Какво да промените в спалнята си за по-добър сън?

Сменете с по-удобен матрак

Матракът е най-важната част от леглото. Той трябва да осигурява не само комфорт, но и добра поддръжка на тялото, така че мускулите да могат да се отпуснат, създавайки условия за лесно заспиване и качествена почивка. Ако матракът ви е на повече от 10 години, той задължително е за смяна. Структурите в матраците губят опората и стегнатостта си. Ще се почувствате отпочинали и свежи, ако смените матрака със съвременен, нов, стегнат, който осигурява нужната подкрепа за цялото тяло. Това ще ви помогне да не се будите уморени и без енергия, с болки и скованост по тялото.

Растения, които подобряват съня

Ново спално бельо

Още по темата

Ако страдате от безпокойство преди лягане или изпитвате каквито и да е проблеми със съня, опитайте да смените спалното си бельо. Променете цвета на чаршафите, както и материята на плата. Изберете по-пухкаво спално бельо в нежни цветове. Избягвайте прекалено шарените платове и принтове, защото те предизвикват повече стрес в организма преди лягане. Ако смените бельото си, фактът, че лягате в нещо различно и приятно може да ви помогне да заспите по-лесно, бързо и уютно в новото си бельо.

Какво се случва в тялото, докато сънуваме

Премахнете всички светлини от спалнята си

Синята светлина от електронните устройства пречи изключително много на съня. Това важи за телефони, лаптопи, компютри, таблети, дори за светодиодите на дистанционното или на телевизора. За да бъде сънят ви пълноценен и качествен, в спалнята трябва да липсват всякакви подобни светлини. Така се стимулира секрецията на мелатонин – хормонът на съня. Той не може да се синтезира качествено в присъствието на светлини в спалното помещение, особено на синя светлина.