Често съзнателно или не, се опитваме да си вдигнем настроението с шоколад, вафли и други сладкиши. Особено при нас жените сладкото и удоволствието от храната са тясно свързани.

Високият дух може да ни споходи и с консумирането на полезни храни. На пръв поглед е трудно за вярване, но е научно доказано, че Средиземноморската диета намалява риска от депресия с 30%.

Основните съставки на Средиземноморската диета са плодове, зеленчуци, зехтин и риба. Консумацията на повече омега-3-мастни киселини (сьомга, риба тон, херинга, орехи и сурово олио от рапица) повдига настроението и е полезна за здравето.

Средиземноморската диета няма за цел да свали огромно количество килограми, а постепенно да повлияе духа и тялото в положителна посока. Няма и конкретни предписания кога какво точно трябва да се яде. Хранителен режим от средиземноморски тип може да си направите и сами според вашия вкус и вкуса на останалите членове на семейството.

Гответе по автентични гръцки, италиански (не залитайте веднага към пицата) или пък испански рецепти за приготвяне на храна, в които да преобладават основните храни на Средиземноморската диета.

Прочетете още: