Не може да се очаква, че всички установени правила, свързани с дейност от каквото и да е естество, могат и трябва да останат непроменени. Както се развиват и променят хората спрямо средата, така и препоръките за по-добър живот стават различни.

Какво знаехме за диетите и какво се препоръчва сега?

1. Преди стояхме далеч от кантара и се стараехме да се приемем такива, каквито сме. При условие обаче че желаем да променим визията си, за да се чувстваме по-добре, защо трябва да се спираме? Проучвания сочат, че честото качване на кантара води до по-добри резултати в режима ни на хранене и движение. Много е важна физическата нагласа. На числата трябва да се гледа толкова емоционално, колкото емоционални са самите те – никак! Нека те бъдат просто отражение на свършената от вас работа.

2. Знаем, че трябва да ядем храната си бавно, да се съсредоточаваме на всяка хапка, да усещаме всички вкусове. Независимо как се храним, ние сме инстинктивно настроени да приемаме толкова висококалорична храна, колкото сме способни. Оказва се, че хората ядат повече наситена с калории храна, особено ако е поднесена в голяма порция. Намалете диаметъра на чиниите, от които ядете, поднасяйте по-малки порции и наблегнете на задушени зеленчуци, зелена салата и нека има една чиния с нарязани плодове всеки път, когато сядате на масата.

Още по темата

3. Чрез разнообразна храна получаваме разнообразни хранителни вещества и напълно задоволяваме нуждите на организма. Интересен факт е обаче, че хората, които се хранят само с няколко вида храна отслабват по-лесно. Това е така, защото те откриват кое за тях е „безопасно“ – помага им да свалят килограми и ги държи сити. Въпреки това, стремете се да ядете разнообразни плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни. Не запълвайте количката в супермаркета с висококалорични храни, – посягайте към тях по-рядко.

4. Преди ни говореха, че не трябва да се ограничаваме, че не трябва да се лишаваме от това, което ни се яде, защото ще го пожелаем още повече. Всъщност едно парче шоколад не е толкова безобидно, колкото си мислим. Проучване сочи, че хора, които са изяли парче шоколад, имат нужда от още висококалорична храна само 25 минути след това. Вместо да криете в шкафа няколко млечни шоколада за черни дни, приемете всеки ден за бял и не дръжте в къщата подобни „запаси“. Когато няма реална, физическа възможност да се отдадете на изкушението, изкушение няма и да има.

5. Говореше се, че е по-добре да се пазарува само в тази част на магазина, в която са здравословните храни или иначе казано – около плодовете и зеленчуците. Добре е да си направите една голяма разходка из супермаркета и да разгледате подробно какви продукти има. Въпрос на малко повече воля е да не се втурнете из щандовете с шоколади и бисквити. Предварително планирайте какво искате да закупите и си носете списък.