Сутрешната чаша ароматно кафе е истинска наслада за сетивата. Към нея всеки добавя по желание захар, мед, мляко или сметана. Някои го предпочитат горчиво. Към средата на деня обикновено си приготвяте още една чаша хубаво кафе. За някои хора две чаши не са достатъчни, защото не могат да ги разсънят.

Още по темата

Те забравят нещо много важно, а именно че прекалената консумация на кофеин в даден момент спира да действа ободряващо. Кафето е богато на антиоксиданти, но трябва да бъде приемано в умерени количества.

Свръхконсумацията на кофеин може да бъде разпозната по главоболието, нарушенията в съня, тревожността и раздразнителността, умората и липса на енергия.  Когато са налице тези симптоми, човек се опитва да намали приема на кафе или се отказва от него. Спирането на кафето не е лесно. Добре е да се случва постепенно и плавно, без да нанасяте стрес на тялото и психиката.

Как?

Даровете от природата могат да помогнат и тук. Налице  са няколко добри заместителя на кафето, ето някои от тях.

Кафе от корени на цикория

Цикорията е изключително полезна за здравето на черния дроб. Богата е на бета каротин. За да си приготвите кафе, трябва да си вземете сушени корени на растението. Нарежете ги на ситно, леко ги запечете в тиган и след това ги сварете. Може да си добавите и канела.

Друга успешна алтернатива на кафето и с ниско съдържание на кофеин е чаят от йерба мате. Богат е на антиоксиданти, витамини и минерали. 

Чай от мача

Този чай е не само част от японската чаена церемония, но и се изпозлва в сладкарската индустрия за багрене на кремове и сладкиши.

Чай  от сибирският женшен пък стимулира концентрацията.

Чай от гъба рейши

Тази гъба е наричана също „императорска гъба“. Плоска на форма, тя  се използва от хиляди години в китайската медицина. Полезна е за здравето на сърцето, подсилва имунната система и дава енергия на тялото. 

В случай, че не искате да се разделяте с приятния вкус и аромат на кафето, тези полезни напитки биха могли да заместят един или два приема на кафе и отново да сте във форма.