Познати са различни видове терапии като терапия с музика, терапия с цветове, терапия чрез рисуване, различни терапии с животни и други. Върху настроението на човек влияят много фактори от лошото време навън, до работния климат. Всеки има тежки моменти, които се отразяват негативно върху психиката.

Колкото и силен да иска да остане човек, често негативните емоции побеждават. Тогава се усеща депресия, тревожност и потиснатост.
Има терапия, която помага при депресивни състояния. Тя е наречена светлинна терапия.

Как работи в помощ на психичното здраве? Известно е, че когато времето навън е хубаво и има приятна слънчева светлина, нивата на серотонин се повишават. И обратно, когато лошото време заедно с други проблеми взимат превес, нивата на този хормон намаляват. Излагането на продължителната слънчева светлина и на тази при светлинната терапия подобрява неговите нива.

Изследване показва, че при хора, които в продължение на три седмици всеки ден са били излагани на слънчева светлина значително са намалели симптомите на депресия. Те също така са подобрили и нивата на мелатонина и са имали спокоен и здрав сън. Всичко това е помогнало те да настроят биологичния си часовник и да намалят нивата на кортизол – хормона на стреса.

Още по темата

Светлинната терапия помага и на хора, страдащи от сезонна депресия. В Швеция тя отдавна е доказала своето положително въздействие върху настроението. На много спирки на градския транспорт бяха монтирани лампи за светлинна терапия. Винаги, когато имате възможност се излагайте на топлите слънчеви лъчи.

Установено е, че хората, които са с по-ниски нива на витамин D не само, че са с по-отслабена имунна система, но и по-често могат да изпадат в депресивни състояния. На работното място и в дома винаги имайте предмети и цветя в цветовете на слънцето, които да ви действат положително и зареждащо.