За да бъдете здрави и енергични, организмът ви се нуждае от витамини. Те могат да бъдат част от превенцията срещу различни заболявания. Дефицитът им винаги се усеща и макар често да не обръщате внимание на редица симптоми като главоболие, нервност, умора добре е да знаете кои витамини от така наречената група B са ви необходими и защо.

Витамин B1

Този витамин работи за формиране на стомашната киселина, върху въглехидратния метаболизъм и производството на енергия. Необходим е за нормалната функция на мозъка и сърцето. Когато усетите умора, нервност, главоболие, вероятно не приемате достатъчно от него. Хапвайте повече овесена каша, соя, шунка.

Витамин B2

За дамите този витамин е изключително важен, защото се грижи за здравината и красотата на кожата. Хапвайте бадеми, за да избегнете сърбежи по кожата и зачервявания.

Витамин B3

Този витамин помага да се намали холестеролът. Познат е също под името ниацин и е много важен, защото помага в метаболитните процеси като превръща храната в енергия. Хапвайте повече риба, ориз, телешки дроб, защото те са богати на този витамин.

Витамин B5

Благодарение на витамин B5 тялото ви образува хормони, които намаляват стреса в организма. Когато усещате умора, раните ви заздравяват бавно, добре е да консумирате повече гъби, грах, говеждо месо.

Витамин B6

Пиридоксинът е важен за отделянето на хормони свързани с доброто настроение, като серотонин, мелатонин и допамин. Когато в организма ви няма дефицит на B6 сънят ви ще е пълноценен и винаги ще бъдете в добро настроение. Според учени витамин B6 намалява риска от инфаркт. Сьомгата и говеждото месо са с богато съдържание на витамин B6.

Още по темата

Витамин B7

За да се радвате на здрави коса, нокти и сияйна кожа тялото ви се нуждае от витамин b7. Оризът, фъстъците и свинският черен дроб са вкусни и полезни, когато искате да бъдете красиви.

Витамин B9

Наричан е още фолиева киселина и е важен за деленето на клетките. Бременните трябва да приемат фолиева киселина. Неговият дефицит е причина да усещате умора. Консумирайте аспержи, брюкселско зеле, за да си набавите необходимите количества.

Витамин B12

Той подобрява концентрацията и доказано намалява риска от инсулт и инфаркт. Рибата и телешкото месо са богати на витамин B12, но не бива да прекалявате с червеното месо.

Преди да закупите хранителни добавки, които съдържат витамини от групата B, добре е да се консултирате с лекар. През останалото време хапвайте повече от полезните храни, които споделихме с вас.