Понякога имате чувството, че сте си изгубили ума? Не можете да се сетите за името на някой познат или непрекъснато си забравяте мисълта. Това ви поставя в неудобни ситуации, които ви карат да се чувствате засрамени.

Започвате да си записвате по тефтери, които губите навсякъде, записвате си в електронния бележник в телефона си, но все нещо се изтрива. Затова е най-добре ако съумеете да поддържате ума си остър и услужлив. Можете да го постигнете ако последвате съветите, които специалистите дават.

Яжте плодове и зеленчуци.

Не ги пропускайте! Необходимостта им за организма е всеизвестна. Спадът в умствената продуктивност при жени, които изключват плодовете и зеленчуците от менюто си, е значителен, посочва изследване на учени от университета Харвард. Листните зеленчуци помагат за редуцирането на проблемите с паметта от възрастов характер. Зеленчуци с висока хранителна стойност са също цвеклото, целината, зелето. Те улесняват притока на кръв в мозъка.

Поддържайте здравословно тегло.

Най-важно е да внимавате да не натрупвате излишна мазнина в абдоминалната област (корема), тъй като това, според изследванията, е предпоставка за развитие на много заболявания, включително и разстройства на паметта. Изследвания на жени на средна възраст, които спазват диета за отслабване и успяват да постигнат ефект сочат, че паметта им значително се подобрява.

Следете кръвните показатели.

Добре е периодично да правите кръвна картина, биохимия, общо химично изследване на урината, както и нивата на хормоните. Този пакет от изследвания се поема от здравната каса и личният ви лекар може да ви даде талон за това. Особено важна е кръвната захар. Високите й нива предизвикват множество увреждания. Всеки, който има висока захар, е потенциално застрашен от проблеми с паметта.

Още по темата

Анемията също може да увеличи риска от деменция с напредване на възрастта. Ниските нива на желязо в кръвта са предпоставка и за по-сериозни състояния. Заниженият хемоглобин води до недостиг на кислород в мозъка, което намалява паметта и когнитивните способности.

Спете повече.

Ако страдате от хронично недоспиване, вероятно това ще доведе до проблеми с паметта. Реорганизирайте режима си така, че да си набавяте нужното време за сън. Той е естествен механизъм за съхраняване на функциите на мозъка, освен това намалява кръвното налягане и захарта.

Научавайте по нещо ново.

Упражненията за мозъка действат по същия начин като онези за мускулите. Ако тренирате редовно, това ще ви предпази от загуба на памет или проблеми в бъдеще. Играйте на логически игри, редете пъзел, решавайте кръстословици!

Движете се повече.

Здравият дух вирее в здраво тяло! Редовните физически упражнения спомагат за доброто кръвообращение, ускоряването на метаболитните процеси и правилната работа на мозъка.