За да се чувстваме добре е необходимо и да се храним добре. Съществуват храни, които повлияват много добре болката. Така че вместо да прибягваме към болкоуспокояващи лекарства веднага щом почувстваме някаква болка, може да хапнем някоя от следните храни!

Червени чушки

Чушката има два пъти повече витамин C в сравнение с портокала. Съдържа също важния за организма колаген, имащ роля в изграждането на съединителната тъкан. Изследванията сочат, че хората с недостиг на витамин С имат по-голяма склонност да развият артритни заболявания. Червените чушки са богати още на бета-криптоксантин – съединение, което помага срещу болката.

Сладки картофи

Яркооранжевият цвят на сладките картофи произлиза от бета-каротина, който е мощен антиоксидант, борещ се с вътреклетъчните увреждания, причинени от свободните радикали и вредното им влияние за организма. Оттам идва и болкоуспокояващият им ефект.

Джинджифил

Този ароматен корен съдържа вещества, които действат като природни противовъзпалителни лекарства. Можете да го консумирате и в прясно, и в преработено състояние – сигурно е, че полезните му действия са налице!

Още по темата

Можете да си приготвите топла отвара от джинджифил като накиснете в гореща вода за 5 минути няколко резена. След това изцедете добре.

Куркума

Тя е богата на вещества, които помагат за намаляване на отоците в тялото. Освен това веществото куркумин, което се съдържа в нея, облекчава болката и има също силно изразен противовъзпалителен ефект. Можете да я добавяте към супи, яхнии, печено месо или задушени зеленчуци.

Сьомга

Благодарение на омега-3 мастните киселини, сьомгата има свойството да облекчава възпаленията, болката в следствие на възпаления, а е полезна и при спазването на хранителен режим за отслабване. Мастните киселини помагат при подуване на ставите и скованост на сухожилията.