За да се радвате на красива и здрава коса, трябва да я подхранвате не само външно, но и вътрешно. Дефицитът на група важни витамини често се оказва причина за отслабването на косъма, загубата на блясък и дори косопад. Вижте от кои витамини не бива да лишавате организма си, когато искате да имате красива коса.

Витамин Е

Това е важен витамин не само за здравето и красотата на кожата, но и за косата. Ако косата ви е слаба, накъсана и без блясък, най-вероятно имате дефицит на витамин Е. Той е много важен за транспортирането на кислорода в кръвоносната система.

Едни от най-добрите източници на витамин Е са ядките, растителните масла, броколи, зелени листни зеленчуци, тиквените семки. Тези храни освен на важния витамин Е, са богати и на микроелементи като молибден, които ускоряват растежа на косата. Витамин Е може да добавяте и към домашните си маски за коса.

Витамин А

Витаминът на младостта е полезен и важен не само за здравето и красотата на кожата, но и за косата. Благодарение на него косата се заздравява още от корените, расте по-бързо. Когато в организма има натрупани резерви от този витамин, намалява рискът от появата на косопад. Ето защо е важно в менюто си да включите храни богати на този витамин като спанак, броколи, моркови, тиква и чушки. Витамин А може да добавяте и към домашните си маски за коса.

Витамин PP (ниацин)

Той влиза в състава на много козметични продукти за укрепване на косата. Стимулира растежа, намалява косопада, предпазва косъма от загуба на влага и забавя появата на бели коси. Хапвайте повече тиквички, цвекло, моркови, лук, чесън, тиква, патладжан и други.

Още по темата

Витамини от групата В

Много често преждевременната загуба на коса и изтъняването на косъма се дължат на дефицит на витамини от групата В. Консумирайте храни богати на този витамин като всички видове зеле, орехи, картофи, боб, моркови, грах или ги приемайте под формата на хранителна добавка.

Витамин C

Важен е за подобряване на кръвообращението, както и за подхранването на космените фоликули. Не лишавайте дневното си меню от ябълки, чушки, тиквички, цитрусови плодове. Всички те са богати и на калий и силиций, които са важни за образуването на кератина, отговорен за здравината на косъма, както и за предотвратяването на цъфтежа на косата.