Оризът е една от най-противоречивите храни. Съществуват много митове и легенди по негов адрес. Въпреки че проучванията показват, че високите нива на въглехидрати и нишесте в ориза са причините, поради които повечето хора се отказват от него, някои учени смятат, че хранителните му ползи го правят здравословен и правилен избор.

Ето някои от най-разпространените митове за ориза, които изследванията развенчават!

Мит: Оризът съдържа глутен.

Факт: Оризът е безглутенова храна и дори е една от най-хипоалергичните зърнени храни!

Мит: Оризът предизвиква напълняване.

Факт: Оризът е с ниско съдържание на мазнини и холестерол. Той е добър източник на енергия, заради въглехидратите, които съдържа. Те помагат на организма да изпълнява своите функции правилно като благоприятства растежа на клетките.

Още по темата

Мит: Оризът не съдържа протеини.

Факт: След въглехидратите, протеините са втората по количество съставна част на ориза. Оризовите протеини се считат за висококачествени и полезни за организма, в сравнение с протеините, съдържащи се в други храни.

Мит: Оризът съдържа големи количества сол.

Факт: Истината е, че той съдържа незначителни количества натрий. Смята се дори, че оризът е суперхрана, безопасна за консумация от хора, които имат проблем със задръжката на течности, като при хипертония, например.

Мит: Консумирането на ориз късно вечерта или през нощта (за любителите на среднощното похапване) ще улесни качването на килограми.

Факт: Храните, богати на сложни въглехидрати, включително оризът, пшеницата, ръжта и просото, е добре да бъдат консумирани по-късно в денонощието, тъй като разграждането на глюкозата в този диапазон води до образуване на енергия за следващия ден и не води до натрупване на мазнини, за разлика от обработката й през по-ранните часове на деня.

Снимки: Photl