Благодарение на модерните технологии все повече професии са свързани със седене пред бюро и управление на компютърни програми или боравене с тях. Този заседнал начин на живот носи със себе си хиляди здравословни проблеми.

Да не говорим колко често се случва и да се храним на бюрото, за да пестим време и да отметнем повече работа, а това е огромна предпоставка за напълняване, увреждане на костната и кръвоносната системи.

Само с няколко прости упражнения и разтягания можете да предотвратите всичко това! Трябва само да ги изпълнявате всеки ден на работното място. Не отнемат време и са изключително полезни!

1. Врат и очи

Когато работите на бюро, вратът е постоянно в напрежение, тъй като е насочен към екрана през цялото време. Позата на тялото се изкривява и стойката несъзнателно се видоизменя. Заради това е необходимо да се протягате по-често.

Огънете внимателно шията напред, назад, после наляво и надясно. Никога не правете въртеливи движения с глава! Те са опасни и могат да предизвикат сериозни схващания, дори прищипвания на нерв!

Освен вратът, очите ви също се нуждаят от почивка от време на време. Прекаленото взиране в една точка в близък план (особено в текст) влошава зрението и предизвиква главоболие. Като усетите умора и напрежение в очите, просто гледайте през прозореца за няколко минути. Далечният фокус тренира окото и помага очните мускули да се отпуснат от напрежението.

2. Рамене

Завъртете кръгообразно раменете си 10 пъти напред, след това повторете това движение назад. Упражнението помага на мускулите на раменете да се отпуснат като предотвратява болки по нерва.

3. Гръб

Гърбът понася най-голямата част от напрежението в човешкото тяло, особено в седнало положение. За да го облекчите, изнесете едната си ръка напред пред тялото, като с другата упражните известно напрежение чрез натискане. Издърпайте изпънатата ръка към тялото, като с другата продължавате да упражнявате противоположен натиск. Задръжте за 10 секунди. Повторете упражнението с другата ръка.

Още по темата

4. Китки и пръсти

За да релаксирате пръстите си, поставете длани на бюрото и изпънете пръсти. Повдигнете дланта, така че да упражните натиск върху пръстите и натиснете. Задръжте така дланта си за 10 секунди. Повторете с другата ръка или направете упражнението едновременно.

За да облекчите китките можете просто да ги хванете с противоположната ръка и да издърпате леко дланта. Задръжте така за няколко секунди. Издърпването помага за намаляване на напрежението и отпускане на мускулатурата.

5. Бедра и крака

Ако сте седнали, повдигнете краката си напред във въздуха. Ако можете приведете гърди към коленете и задръжте. По този начин бедрата се изпъват и мускулите се отпускат. За да не ви е прекалено трудно, можете да не правите упражнението едновременно с двата крака, а един по един.

Глезените можете да облекчите като ги завъртите около собствената им става 10 пъти.

В изправен стоеж се наведете надолу като внимавате да не свивате краката. Това упражнение освобождава напрежението в глезените и прасците.