За да бъде бодра, енергична, усмихната, красива и да се чувства комфортно всеки ден, една жена има своите специални нужди. Женското тяло преминава през различни етапи през годините. Именно тези етапи правят нуждите специални.

Вижте какво трябва да приемате всекидневно, за да бъдете винаги във форма.

Фолиева киселина

Изключително важна е за жените в детеродна възраст. Благодарение на този важен витамин вие ще имате една здравословна бременност. Дефицитът на фолиева киселина може да доведе до дефекти на невралната тръба при бебето.

Освен под формата на хранителни добавки, всекидневно може да си доставяте нужните количества, консумирайки зелените листни зеленчуци, авокадо, черен дроб и други.

Желязо

За да бъдете винаги във форма и на разположение на любимите си хора, трябва да сте енергична и бодра. Недостигът на желязо в организма може да доведе до умора, безсъние и липса на концентрация. Благодарение на него кислородът в тялото ви достига до всяка една клетка и орган.

С месечния цикъл жената губи желязо, което трябва да бъде възстановено. Ето защо в менюто ви трябва да има достатъчно червено месо, броколи, боб, черен дроб и други храни, богати на желязо.

Калций

Той е важен микроелемент за поддържането на костите и зъбите здрави и силни. Ние се нуждаем през целия си живот от него, тъй като с напредването на възрастта и особено след 35 годишна възраст започваме да губим калций.

Достатъчният прием на калций може да намали и симптомите на предменструалния синдром. Хапвайте повече от мляко, сирене, спанак, къдраво зеле, бадеми и други.

Витамин D

Този витамин е важен за абсорбцията на калция, за здравето на гърдите, за доброто настроение. Освен чрез консумацията на млечни продукти, може да си го набавите под формата на хранителна добавка и излагайки се по-често под слънчевите лъчи.

Магнезий

Магнезият е важен елемент за нервната система, мускулния тонус и поддържането на здравината на костите. Той също така намалява и риска от появата на остеопороза, сърдечносъдови заболявания и регулира кръвното налягане. Добри източници на магнезий са тиквените семена, спанак, черен боб, сушени кайсии и бадеми.

Витамин Е

Важен витамин, който се бори със свободните радикали, засилва имунитета, грижи се за здравето на очите, кожата и косата. Той се съдържа предимно в по-мазните храни като риби, ядки и семена, авокадо и други. На ден една жена се нуждае от около 15 милиграма витамин Е.

Още по темата

Омега-3 мастни киселини

Важен хранителен елемент за всяка жена. Те спомагат за намаляване на кръвното налягане, намаляват риска от появата на хронични заболявания. Консумирайте повече от мазните риби като сьомга, сардина, херинга и други.

Фибри

Фибрите трябва да присъстват всекидневно в менюто ви. Те подобряват дейността на храносмилателната и отделителна система. Намаляват риска от появата на хемороиди, дивертикулит, чревни проблеми, диабет, сърдечни заболявания, рак и други. Жените се нуждаят от около 25 грама фибри на ден.

Едни от най-здравословните източници на фибри са плодовете и зеленчуците, пълнозърнест хляб, зърнени и пълнозърнести храни като просо, киноа, ечемик, ориз и жито.

Снимки: freeimages