Най-доброто, което можете да направите за вашата фигура е да вечеряте рано и то без да преяждате. Тази препоръка ще чуете от всеки диетолог. Но все пак похапването преди лягане е любим ритуал на мнозина!

Как и какво можете да си хапнете, за да успокоите душата преди лягане, но без да вредите на здравето и фигурата си? Ето най-подходящите „вечерни закуски“!

Банани и ядки в нискомаслено кисело мляко

Тази комбинация е с високо съдържание на сложни въглехидрати, които ще ви помогнат да регулирате добре циркадния ритъм. Освен това тази закуска има ниско съдържание на мазнини.

Череши

Черешите са чудесна храна преди лягане. Въглехидратите, които ще си набавите от тази малка закуска провокират секретирането на мелатонин – хормон, който помага за регулиране на циклите на съня. Допълнителен бонус за вас са малкото калории – само 100 за една чаша!

Кисело мляко

Една малка купа кисело мляко или една чаша са много подходящи преди лягане. В млякото се съдържат малка доза въглехидрати и повече протеини. Калцият, който ще си набавите е полезен и важен за организма.

Киселото мляко също участва в регулирането на мелатонина, така че сънят ви ще е по-здрав и пълноценен след чаша кисело мляко.

Още по темата

Пълнозърнести бисквити

В пълнозърнестите храни изобщо се съдържа триптофан – съединение, което стимулира регулацията на цикъла на съня. Пълнозърнестите бисквитки са с високо съдържание на въглехидрати, но те са и добър източник на витамин В, който е полезен в предотвратяването на безсънието.

Хляб с бадемово масло

Една от най-добрите закуски преди лягане е резен пълнозърнест хляб, поръсен с една лъжица бадемово масло. Бадемовото масло осигурява солидна доза магнезий, който стимулира съня и отпуска мускулите.

Тази закуска е бърз и лесен начин да си набавите нужните вещества, да утолите глада и да заспите спокойни.