Когато искате да подобрите вашето общо здравословно състояние и да свалите ефективно излишните килограми, трябва да обърнете внимание на храните, които консумирате. Има полезни мазнини и мастни киселини, които са важни в процеса на отслабване. Споделяме няколко, които е добре да направите част от вашия хранителен режим.

Омега-3 мастни киселини

Сигурни сме, че често чувате за ползите за здравето от приема на тези полезни мастни киселини. Те подобряват здравето на сърцето, намаляват риска от появата на хронична умора и депресия, грижат се за здравето и красотата на кожата, косата и ноктите и не на последно място се грижат за вашата талия.

Тъй като организмът ни не може да ги синтезира, ние трябва да ги набавяме от храните. Затова хапвайте повече риба, ядки, тиквено семе, ленено семе, авокадо и други.

Пиноленова киселина

Тази полезна мастна киселина се съдържа в кедровите ядки, които често добавяте към салати, меса или песто соса. За нея е известно, че когато бива приемана чрез кедровите ядки, създава чувство за ситост, а също така помага и за потискане на апетита, стимулирайки отделянето на хормони, регулиращи глада като холецистокинин и глюкагон-подобен пептид-1.

Рапично масло

Едни от последните изследвания свързани с храненето и диабета показват, че рапичното масло, което често се използва в кулинарията, може да подобри контрола на кръвната захар при пациенти, страдащи от диабет тип 2. За да подобрите вашето тегло, добавяйте от него към салати, ястия и супи.

Кокосово масло

Полезното кокосово масло се използва не само в козметиката. То се смята за едно от най-полезните масла, което повишава енергията. Богато е на средно-верижни триглицериди, които се метаболизират по-бързо в сравнение с други наситени мазнини.

Спомага за стимулиране на метаболизма, регулира нивата на кръвната захар, има нисък гликемичен индекс, засилва имунитета и ви дава сили и енергия без да ви кара да пълнеете.

Може да го добавяте към закуските си от овесени ядки например, а също така да го консумирате и чрез кокосово мляко и кокосов орех.

Ленено масло

Един от най-добрите източници на омега-3, омега-6 и 9 мастни киселини. Благодарение на неговата консумация се намалява възпалението в организма, което често се свързва с увеличаване на теглото. Може да го използвате като дресинг към вашата здравословна салата.

Още по темата

Ако не намерите ленено масло, добавяйте към супите, сутрешните закуски, ястията, смутитата и салатите ленено семе, но което предварително сте счукали, за да може организмът ви по-лесно да извлече полезните му съставки.

Конопено масло

То също е богато на омега-3 мастни киселини, но също така и на един от най-мощните антиоксиданти, какъвто е витамин Е. Има много ползи за здравето на сърцето и кръвоносните съдове, намалява високия холестерол, подобрява паметта, засилва имунитета и доказано помага при наднормено тегло, благодарение на гама-линоленовата киселина, която съдържа.

Снимка: Thinkstock