По стълбите или с асансьора? Често срещана дилема. Повечето предпочитаме бързината и удобството на асансьора пред изморителното изкачване на стъпалата. Но често забравяме, че този вид активност носи много ползи за здравето. Вижте защо изкачването на стълби е здравословно.

Изкачването на стълби изгаря повече калории, отколкото джогинг

Самата истина! Проучвания показват, че изкачването на стълби се счита за енергично-интензивна физическа активност, която изгаря повече калории за минута, отколкото джогинг. Компания на име StepJockey е част от организациите, провели проучвания в тази посока.

Резултатите показват, че изгаряме калории не само, когато изкачваме стъпалата, но и когато слизаме по тях. Смята се, че човек изгаря най-малко 0,1 калории за всяка стъпка, когато се изкачва и 0,05 калории за всяка стъпка, когато слиза по стълбите.

Намалява риска от инсулт

Според резултатите от изследване на здравето на харвардските възпитаници, в което са взели участие над 11 000 мъже, физическата активност, като изкачване на стълби, може да намали риска от инсулт.

Така например, при мъже, които са съобщили, че всекидневно изкачват стълби, резултатите показват, че те са намалили риска от инсулт с 29%.

Подобрява функцията на сърцето

Знаете че умерената и редовна физическа активност подобрява здравето на сърцето и намалява появата на сърдечни проблеми в дългосрочен план. Достатъчни са само 15 минути на ден аеробна физическа активност, за да подобрите здравето на сърцето.

Изкачването на стълби е една добра алтернатива особено за онези, които водят заседнал начин на живот или работят на бюро дълги часове.

Изкачването на стълби укрепва мускулите

Помислете за това какво е необходимо, за да се изкачите по стълбите. Мускулите на краката, корема и гърба активно участват, когато се изкачвате по стълби. Това активиране на групата мускули осигурява един по-силен и здрав опорно – двигателен апарат.

Така нареченото използване на скелетната мускулатура спомага за повишаване на обмяната на веществата, което спомага за изгарянето на калории, увеличава се чистата мускулна маса и се подобрява мускулният тонус.

Освен това подобряването на здравето на опорно-двигателния апарат може да помогне за намаляване на болките в ставите.

Още по темата

Това е един лесен начин да преборите заседналия начин на живот

Ако от дълго време обмисляте да се запишете на спорт или да правите домашна гимнастика, но мързелът ви надделява, започнете с всекидневно изкачване на стълби.

Така постепенно ще си създадете рутина, ще се повиши вашето желание за допълнителна физическа активност и ще преборите заседналия начин на живот. Не забравяйте, че той е в основата на редица здравословни проблеми.