Кърменето е естествен процес, който е важен както за здравето на кърмачето, така и на майката. Отделянето на качествена кърма за по-продължителен период от време зависи от редица фактори.

Някои храни като хумус, папая, кафяв ориз, кайсии могат да помогнат за подобряване на качеството на майчиното мляко. Запишете си още 4 незаменими храни по време на кърмене, които са богати на витамини и минерали.

Люцерна

Люцерната е растение от семейство бобови, богато на много полезни витамини, като C, D, E, B, K, на калций, калий, фосфор, бета-каротини и други. Люцерната подобрява функцията на хипофизата, за която се смята, че играе роля в процеса на синтез на майчиното мляко. Люцерна може да добавите към вашите салати, сандвичи или да приемате под формата на хранителна добавка.

Чесън

Чесънът е известен като естествен антибиотик. Приеман от кърмачки в умерени количества, той може да има лактогенен ефект. Ако не харесвате аромата на пресния или стар чесън, пробвайте с чесново брашно, с което може да приготвяте различни хлябове, пици. Чесънът може да се приема и под формата на капсули.

Сусам

Сусамовите зърна са много полезни и вкусни, затова можете да ги добавяте към сутрешните закуски, сандвичи, салати, сосове, ястия, смутита, плодови салати. Сусамът е с високо съдържание на калций и е една от най-добрите съставки в ежедневното меню, които могат да ви помогнат да стимулирате отделянето на кърма.

Още по темата

Може да консумирате сусам и под формата на сусамов тахан, комбиниран с малко количество мед. Това не само ще обогати кърмата ви, но ще ви даде повече енергия и ще засити глада ви за сладки лакомства.

Ядки

Благодарение на високото съдържание на протеини и незаменими мастни киселини, ядките са идеалната добавка към всяко ежедневно хранене. Аминокиселините в ядките са градивните елементи на серотонин, който е необходим невротрансмитер за процеса на кърмене. Добавете в менюто си повече бадеми или бадемово мляко.