На пазара има стотици видове напитки, повечето от които все вредни. Знаем, че най-доброто питие е водата, но много хора предпочитат овкусените напитки, защото са им по-вкусни.

Но има някои напитки, които е добре изобщо да не пиете, ако искате да запазите здравето си.

Сокове

Независимо дали става дума за натурални сокове или „прясно изцедени“, но в кутия на пазара, соковете са рискована напитка, защото предизвикват бърз скок в нивата на кръвната захар. Освен това те добавят много излишни калории към дневния ви прием. Допустими са единствено, ако заместват едно хранене.

Захарни кафе напитки

Обичате ли подсладено капучино или лате с вкус на лешници? Много хора обичат такива напитки, защото хем дават нужната доза кофеин, хем са и приятно сладки.

Имайте предвид следващия път, когато си поръчате такова кафе, че то ще ви струва още 1000 калории над дневния ви прием.

Спортни напитки

Спортните напитки са високоенергийни и пълни с протеини. Не всички трениращи обаче имат нужда от такива напитки. Спортистите, които изразходват много калории и енергия вероятно се нуждаят от допълнителни подхранващи напитки, но ако вашите упражнения не са чак толкова натоварващи, тези напитки само ще ви натрупат още излишни калории.

„Полезни“ смутита, но предварително бутилирани

Смутито, както и прясно изцедените сокове са полезни само тогава, когато вие си ги приготвите и ги изпиете на момента. Всичко, което е престояло в някакъв съд, камо ли пластмасов, не съдържа особено много здравословни вещества.

Леко газирани подсладени води

Съществуват такива води на пазара, които не само че вредят на фигурата и здравето ви заради добавените захари, ами са и газирани. После не се чудете защо не можете да се отървете от целулита!

Още по темата

Подсладен студен чай

Студените чайове в търговската мрежа са с добавени захари и изкуствени подсладители. Има ли нужда да добавяме нещо към това?! Най-добре е да сварите чай у дома и да го охладите. Тогава ще се радвате на истинските му ползи за организма.

Подсладени плодови млека

Надали някой си мисли, че плодовите млека са подсладени с натурални плодови захари, но все пак сме длъжни да го отбележим – и в плодовите млека се съдържат добавени захари. А и откакто станаха модерни растителните обезмаслени алтернативи на краве млякото и соевото мляко, тялото ви не получава необходимите протеини.