По време на сън телата ни са много по-активни, отколкото си мислим. Така например те изгарят част от излишните ни калории. Тъй като понякога се случва малко преди сън да ни се дояде нещо малко, колкото да засити глада ни, тук има 5 храни, които не само ще ви заситят, но и ще ви помогнат да изгорите калории докато спите.

Боровинки

Вечер, половин или един час преди сън, хапвайте по една шепа боровинки. Те са една от най-полезните храни и са изключително богати на антиоксиданти и основни хранителни вещества. Също така имат ниско съдържание на калории и спадат към групата храни, които имат отрицателни калории т. е. Тялото ви гори повече калории, за да ги усвои, отколкото калории съдържат те.

Снимка: istock

Кисело мляко

Киселото мляко е друга храна, подходяща за вечеря или късно хапване. Неговата тайна се крие в пробиотиците, които действат върху храносмилателния тракт, като регулират неговата функция.

В допълнение, киселото мляко е отличен източник на калций и животински протеини, които са от съществено значение за растежа на мускулите. Ето защо хапвайте за вечеря кисело мляко, за да може тялото ви да изгори и по-голям брой калории.

Банани

Ако искате да имате добър сън и да подобрите метаболизма, препоръчва се вечер да хапвате по един банан. Плодът е богат на фибри и калий, които ще ви помогнат да изгорите повече калории по време на сън, а на сутринта няма да сте така гладни.

Още по темата

Бадеми

Подобно на боровинките, бадемите, така да се каже, имат отрицателни калории и помагат на организма да отслабвате по време на сън. Шепа бадеми изядени преди лягане, помагат за правилното функциониране на метаболизма през нощта.

Моркови

Специалисти съветват вечерята ни да бъде здравословна и лека. Ето защо е хубаво да хапвате свежа салата от моркови, ако искате да свалите излишните килограми. Една чаша от зеленчука съдържа само 30 калории.