Дългосрочното детоксикиране има своите плюсове и минуси. Едно е сигурно – организмът има нужда от разтоварване. Ако идеята да се придържате към детоксикиращ план повече от един ден ви плаши – направете го само за ден!

Ще споделим с вас един примерен план за детоксикиращ ден, който можете да спазвате когато ви е удобно.

Стъпка 1 – лимон, джинджифил и ябълков оцет през целия ден

Цитрусовите плодове, особено лимонът, са добре известни с детоксикиращите си ефекти. Те спомагат за отвеждането на токсините от тялото, благодарение на многобройните си антиоксиданти.

Джинджифилът също е чудесен за детоксикация. Той ускорява метаболизма и усвояването на храната в червата. Ябълковият оцет съдържа ябълчена киселина, която има противовъзпалителни и антивирусни свойства, пише thebettyrocker.com.

В голяма тенджера кипнете вода. В нея сложете прясно изстискан лимонов сок, настърган джинджифил и 3-4 супени лъжици ябълков оцет. Всичко това се вари в 1 литър вода. Получената отвара се охлажда и се изсипва в стъклена бутилка, от която да пиете през целия ден.

Стъпка 2 – в първото хранене за деня включете чесън и зелени листни зеленчуци

Фокусът върху първото хранене за деня трябва да е върху тези две съставки – чесъна и зеленолистните зеленчуци.

Тъмните листа на зелените зеленчуци са прекрасни носители на фитонутриенти, които спомагат за пречистването на организма. Неслучайно повечето рецепти за детоксикиращи смутита включват зелени листни зеленчуци.

Чесънът от своя страна е всеизвестен като натурален антибиотик. В него се съдържат множество противовъзпалителни и антибактериални вещества, които действат пречистващо за целия организъм по природен начин.

Хапнете нещо леко, включващо тези две съставки.

Стъпка 3 – детоксикиращи зелени смутита

Споменахме вече зеленолистните зеленчуци и техните ползи за организма. Направете си смути от 1 ябълка, 4 ягоди, 2-3 чаши зеле кейл или листа от глухарче, 1 чаша вода и 1 парче пресен джинджифил. Смелете всичко в блендера и го изпийте.

За разнообразие ето и още една примерна рецепта:

  • 1 червен грейпфрут, обелен
  • 1 банан, обелен
  • 2-3 чаши листа от глухарче или зеле кейл
  • 1 чаша вода

Много е лесно, а хранителността и енергийната стойност на тези напитки ще ви държат сити за дълго.

Стъпка 4 – останалата част от храната

Важно е през цялото останало време от деня да се храните с възможно най-чистите и полезни въглехидрати, за да има ефект детоксикиращият ден.

Наблегнете на киноата, амаранта, кафявия ориз, сладките картофи и постните протеини – пуешко месо и риба.

Още по темата

Като подправки за тези продукти използвайте свеж босилек, чесън и много малко зехтин, за да добавите вкус към ястията си. Трябва да се отбележи, че босилекът има чудесни антибактериални свойства.

Стъпка 5 – напитките

Освен приготвената предварително отвара от лимон и джинджифил и смутитата можете да си позволите и едно еспресо през деня, но без подсладители и захар.

Снимка: iStock