Много хора си мислят, че медитацията задължително представлява статично и скучно занимание. Е, познайте – можете да медитирате като се движите! Не всяка медитация изисква задължително стоене или седене на едно място.

Ето кои са начините за подвижна медитация, която успокоява духа, балансира енергия, лекува и ни кара да се чувстваме цялостно добре!

Йога

Разбира се, йогата е на първо място, когато се заговори едновременно за движение и медитация. Позите в йога се изпълняват плавно. Гъвкавостта предполага успокояване на духа. Дишането също допринася за осъществяването на успокояваща и енергизираща медитация.

Ходеща медитация

Разходката сред природата е най-приятната форма на медитация. Излезте на открито и се насладете на красотата на природата. Освободете мислите си и просто поглъщайте слънчевите лъчи.

Тази практика помага за отърсване от стреса и едновременно с това действа позитивно върху концентрацията и паметта. Разходката помага да се чувствате ментално и физически здрави.

Ци гун

Още по темата

Ци гун, познато още като чи гун, е древна китайска практика, вплитаща психическото, физическото и духовното преживяване на тялото. Подходящо е за всички възрасти.

Ци гун представлява изпълнение на бавни и плавни движения, съчетани с дихателни упражнения. Тази грациозна система за медитация и движение раздвижва цялата енергия на тялото като подобрява цялостното здраве на организма.

Тази древна техника понякога се причислява към бойните изкуства, въпреки че не е точно така. По метод на изпълнение наподобява бойното изкуство тай чи. Разликата е, че при ци гун движенията са много по-бавни и фокусирани именно към вътрешната енергия чи.

Тай чи

Тай чи е бойно изкуство, което включва ритмични движения, насърчаващи духовното равновесие и избистрянето на съзнанието. В началото движенията се изпълняват плавно като постепенно стават по-енергични. Въпреки че движенията изглеждат прекалено бавни за бойно изкуство, те могат да се използват и по такъв начин. Медитацията обаче е в основата на това изкуство.

Снимки: iStock; Wikimedia Commons