Водите динамичен начин на живот, хапвате на крак, често нездравословни храни или пък се ограничавате, но по някаква причина излишните килограми не намаляват.

В повечето случаи хората не обръщат внимание на състоянието на определени хормони и отдават натрупването на излишни мазнини на това, че не се движат достатъчно, на малкото часове сън или на неправилното хранене.

Докато тези фактори също оказват влияние върху телесното тегло, вижте кои три хормона могат да забавят отслабването.

Естроген

Естрогенът е женски полов хормон, който е отговорен за процеса на овулация, половото съзряване, стимулира половата активност, здравината на костите и други. При мъжете този хормон също се среща в кръвта, но в значително по-ниски нива. За жалост и двата пола са изложени на риск от повишаване нивата на хормона.

Завишеният естроген често е една от причините за покачването на телесното тегло. Освен чрез медикаменти, чрез избора на правилната храна, също бихте могли по естествен път, макар и по-бавно да нормализирате нивата на хормона. Затова всеки ден консумирайте поне на две от храненията си пресни зеленчуци.

Също така консумирайте и достатъчно количество фибри. За жените препоръчителния дневен прием е от 35 до 45 грама, а за мъжете от 40 до 50 грама на ден, като е много важно след приема на храни богати на фибри, да не чувствате дискомфорт като подуване на корема и образуване на газове (в първите дни е нормално, но ако след седмица тези неразположения не намалеят, редуцирайте консумацията на храните със съдържание на фибри).

Инсулин

Инсулинът е хормон, който се секретира от панкреаса. Той е единственият хормон в кръвта, който понижава нивата на кръвната захар. Ако страдате от повишено телесно тегло, задължително обърнете внимание на този хормон.

Определени фактори могат да нарушат неговото действие и поради това организмът ви да развие инсулинова резистентност. В резултат ще продължавате да трупате излишни килограми, кръвната захар ще се повиши, ще чувствате умора, кръвното налягане ще се повиши и е възможно след време да развиете и диабет.

Има и естествен начин да регулирате нивата на кръвната захар и да намалите риска от инсулинова резистентност. Според проучване, приемането на две супени лъжици ябълков оцет преди консумацията на храни с високо съдържание на въглехидрати, значително намалява нивата на кръвната захар, особено при хора страдащи от инсулинова резистентност.

Кортизол

Кортизолът е познат като хормон на стреса и често е отговорен за натрупването на излишни мазнини в областта на корема.

Още по темата

За да балансирате неговите нива, добре е да намалите както стреса, така и консумацията на кофеин.

Други храни, които доказано могат да намалят секретирането на кортизол са спанак, цитрусови плодове, леща, храни богати на омега-3 мастни киселини, храни богати на цинк, босилек и други.

Снимки: istock